Infrastruktura i Środowisko: promocja Polskich Parków Narodowych

19 maja 2016 r. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podpisał kolejną umowę o dofinansowanie projektu w ramach II priorytetu Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020: Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu.

2016-05-31, 09:34

Infrastruktura i Środowisko: promocja Polskich Parków Narodowych
Biebrzański Park Narodowy. Foto: Pudelek (Marcin Szala)/Wikipedia

Projekt pn. Promocja Polskich Parków Narodowych jako marki ma dla Ministerstwa Środowiska – beneficjenta projektu, kluczowe znaczenie w zakresie edukacji przyrodniczej. Projekt obejmuje różnorodne działania edukacyjne, informacyjne i promocyjne, które przyczynią się do wypromowania w społeczeństwie idei polskich parków narodowych (PPN) jako miejsc ważnych dla ochrony przyrody w Polsce i równocześnie atrakcyjnych turystycznie.

Celem projektu jest wzmocnienie marki Polskich Parków Narodowych poprzez m.in. budowanie przeświadczenia i społecznej akceptacji dla idei, że PPN to wspólne i unikalne dobro narodowe, za które jesteśmy wszyscy odpowiedzialni, a odwiedzając je powinniśmy automatycznie dostosowywać nasze zachowania.

Co powstanie w ramach projektu? Między innymi:

  • 24 strony internetowe o PPN,
  • seria 24 filmów o PPN,
  • 24 foldery o PPN,
  • multimedialna gra edukacyjna,
  • przewodnik po PPN w postaci mobilnej aplikacji,
  • 3 murale poświęcone ochronie przyrody,
  • szkolenia dla pracowników instytucji i wolontariuszy,
  • promocja PPN w mediach społecznościowych.

Odbiorcą projektu jest całe społeczeństwo, ale jego poszczególne elementy są adresowane do konkretnych grup społecznych (m.in. dzieci, młodzież, osoby starsze, pracownicy parków).

Koszt projektu wynosi 5,6 mln zł, z czego dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko to 4,76 mln zł.

Źródło: funduszeeuropejskie.gov.pl

Polecane

Wróć do strony głównej