Przekopanie mierzei a sprawa polska

Resort gospodarki morskiej, w imię bezpieczeństwa, forsuje dwie znaczące morskie inwestycje. Inne resorty i branża turystyczna przestrzegają przed skutkami ubocznymi - pisze "Rzeczpospolita".

2016-09-27, 07:40

Przekopanie mierzei a sprawa polska
Mierzeja Wiślana. Foto: NASA/public domain/wikimedia commons

Ministerstwo Gospodarski Morskiej i Żeglugi Śródlądowej opracowało specustawę. Jej głównymi założenia są zabezpieczeniem funduszy na połączenie Zalewu Wiślanego z Zatoką Gdańską i pogłębienie do 12,5 metra toru wodnego Szczecin - Świnoujście. Pierwszy projekt jest wyceniony na 880 milionów złotych, a fundusze mają pochodzić z budżet państwa. Jego realizację zaplanowano na lata 2017-2022.

Drugi projekt ma kosztować 300 milionów złotych. Ma zostać sfinansowany z programu Infrastruktura i środowiska na lata 2014-2023.
Urzędnicy zapewniają, że dzięki inwestycjom przewidzianym w specustawie rozwinie się potencjał polskich portów oraz firm transportowo-logistycznych. Organizacje środowiskowe i turystyczne mają jednak wiele wątpliwości. Kwestionują główne założenie projektu, że przekopanie Mierzei Wiślanej poprawi bezpieczeństwo państwa.

PAP, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej