Coraz chętniej sięgamy po lokalne, a nie globalne produkty

Dobre, bo polskie. Polscy konsumenci zaakceptowali to hasło, chętniej i częściej sięgają po produktu lokalne, rzadziej po globalne.

2016-06-22, 13:27

Coraz chętniej sięgamy po lokalne, a nie globalne produkty
Polacy stawiają na rodzime produkty. Foto: Pixabay.com

Posłuchaj

O lokalnym patriotyzmie gospodarczym mówił w audycji "Agro-Fakty" radiowej Jedynki: Szymon Mordasiewicz z Nielsen Polska (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Taka jest zresztą tendencja światowa, potwierdza Szymon Mordasiewicz z Nielsen Polska.  

- Co ciekawe, dla nas w Polsce nie jest to zaskoczeniem. O ile na świecie te wyniki przyniosły pewną niespodziankę, to w Polsce już od jakiegoś czasu zauważyliśmy trend zwracania się ku lokalności. Słyszymy o tym, widzimy to na rynku, a teraz to potwierdzają jeszcze dane – mówi gość radiowej Jedynki.

Lokalny patriotyzm gospodarczy

Czym przede wszystkim kierują się polscy konsumenci, sięgając właśnie po produkty krajowe?

- Mamy do czynienia z takim zjawiskiem, jak lokalny patriotyzm gospodarczy. Ponad 60 proc. konsumentów polskich chce poczuć się lokalnymi patriotami. Chcą dokonać wyboru, który w ich przekonaniu będzie wpływał na lokalną gospodarkę – wyjaśnia Szymon Mordasiewicz.

REKLAMA

Ten trend zauważyły sklepy i producenci, zwłaszcza żywności. Promują krajowe marki, podkreślając, że te produkty są wytwarzane wg tradycyjnej receptury i z polskich surowców.

Elżbieta Mamos, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej