Coraz chętniej sięgamy po lokalne, a nie globalne produkty
Dobre, bo polskie. Polscy konsumenci zaakceptowali to hasło, chętniej i częściej sięgają po produktu lokalne, rzadziej po globalne.
2016-06-22, 13:27
Posłuchaj
Taka jest zresztą tendencja światowa, potwierdza Szymon Mordasiewicz z Nielsen Polska.
- Co ciekawe, dla nas w Polsce nie jest to zaskoczeniem. O ile na świecie te wyniki przyniosły pewną niespodziankę, to w Polsce już od jakiegoś czasu zauważyliśmy trend zwracania się ku lokalności. Słyszymy o tym, widzimy to na rynku, a teraz to potwierdzają jeszcze dane – mówi gość radiowej Jedynki.
Lokalny patriotyzm gospodarczy
Czym przede wszystkim kierują się polscy konsumenci, sięgając właśnie po produkty krajowe?
- Mamy do czynienia z takim zjawiskiem, jak lokalny patriotyzm gospodarczy. Ponad 60 proc. konsumentów polskich chce poczuć się lokalnymi patriotami. Chcą dokonać wyboru, który w ich przekonaniu będzie wpływał na lokalną gospodarkę – wyjaśnia Szymon Mordasiewicz.
REKLAMA
Ten trend zauważyły sklepy i producenci, zwłaszcza żywności. Promują krajowe marki, podkreślając, że te produkty są wytwarzane wg tradycyjnej receptury i z polskich surowców.
Elżbieta Mamos, awi
Polecane
REKLAMA