Wino i cydr wypierają piwo i wódkę nad Wisłą

W ciągu ostatniej dekady sprzedaż wina w Polsce wzrosła o 56 procent.

2016-11-05, 13:09

Wino i cydr wypierają piwo i wódkę nad Wisłą
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixbay

Posłuchaj

Jak rośnie polski rynek wina, mówi w Agro Faktach radiowej Jedynki Jerzy Kwaśniewski, prezes Polskiej Rady Winiarstwa./Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Polacy z roku na rok piją coraz więcej tego trunku. Jak rośnie polski rynek wina, mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Polskiej Rady Winiarstwa.

W ciągu roku Polacy kupują 82 mln litrów wina gronowego

Jak wylicza, w tym roku mamy 6-procentowy wzrost sprzedaży win, w ciągu roku handel sprzedał w Polsce 82 mln litrów wina gronowego.

Polacy za reklamą wina i cydru

Uwzględniając zmiany zachodzące na rynku  Polska Rada Winiarstwa  zamówiła w instytucie badań rynkowych IBRIS badania dotyczące opinii Polaków na temat  sprzedaży, reklamy i promocji napojów alkoholowych.
Przypomina, że obecnie reklama piwa i wina jest dopuszczona tylko w ograniczonym zakresie.

I okazuje się, że Polacy bardziej od reklamy piwa potrzebują reklamy i promocji wina czy cydru.
 
Polacy kupują mało alkoholi przez internet

REKLAMA

Zaskoczeniem były wyniki badania dotyczące sprzedaży alkoholi przez internet.

Jak się okazało, wbrew oczekiwaniom, większość Polaków sprzeciwia się obrotowi alkoholem w sieci.

Tyle, że jak zauważą gość radiowej Jedynki, tylko 3 proc. badanych miało jakiekolwiek doświadczenie w tym obszarze.

W Polsce spada spożycie piwa i wódki, rośnie rynek wina. Przeciętny Polak pije rocznie już ok. 7 litrów wina, cydru i miodów pitnych.

REKLAMA

Elżbieta Mamos, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej