Wino i cydr wypierają piwo i wódkę nad Wisłą
W ciągu ostatniej dekady sprzedaż wina w Polsce wzrosła o 56 procent.
2016-11-05, 13:09
Posłuchaj
Polacy z roku na rok piją coraz więcej tego trunku. Jak rośnie polski rynek wina, mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Polskiej Rady Winiarstwa.
W ciągu roku Polacy kupują 82 mln litrów wina gronowego
Jak wylicza, w tym roku mamy 6-procentowy wzrost sprzedaży win, w ciągu roku handel sprzedał w Polsce 82 mln litrów wina gronowego.
Polacy za reklamą wina i cydru
Uwzględniając zmiany zachodzące na rynku Polska Rada Winiarstwa zamówiła w instytucie badań rynkowych IBRIS badania dotyczące opinii Polaków na temat sprzedaży, reklamy i promocji napojów alkoholowych.
Przypomina, że obecnie reklama piwa i wina jest dopuszczona tylko w ograniczonym zakresie.
I okazuje się, że Polacy bardziej od reklamy piwa potrzebują reklamy i promocji wina czy cydru.
Polacy kupują mało alkoholi przez internet
Zaskoczeniem były wyniki badania dotyczące sprzedaży alkoholi przez internet.
Jak się okazało, wbrew oczekiwaniom, większość Polaków sprzeciwia się obrotowi alkoholem w sieci.
Tyle, że jak zauważą gość radiowej Jedynki, tylko 3 proc. badanych miało jakiekolwiek doświadczenie w tym obszarze.
W Polsce spada spożycie piwa i wódki, rośnie rynek wina. Przeciętny Polak pije rocznie już ok. 7 litrów wina, cydru i miodów pitnych.
Elżbieta Mamos, jk