Wino i cydr wypierają piwo i wódkę nad Wisłą

W ciągu ostatniej dekady sprzedaż wina w Polsce wzrosła o 56 procent.

2016-11-05, 13:09

Wino i cydr wypierają piwo i wódkę nad Wisłą
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixbay

Posłuchaj

Jak rośnie polski rynek wina, mówi w Agro Faktach radiowej Jedynki Jerzy Kwaśniewski, prezes Polskiej Rady Winiarstwa./Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

Polacy z roku na rok piją coraz więcej tego trunku. Jak rośnie polski rynek wina, mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Polskiej Rady Winiarstwa.

W ciągu roku Polacy kupują 82 mln litrów wina gronowego

Jak wylicza, w tym roku mamy 6-procentowy wzrost sprzedaży win, w ciągu roku handel sprzedał w Polsce 82 mln litrów wina gronowego.

Polacy za reklamą wina i cydru

Uwzględniając zmiany zachodzące na rynku  Polska Rada Winiarstwa  zamówiła w instytucie badań rynkowych IBRIS badania dotyczące opinii Polaków na temat  sprzedaży, reklamy i promocji napojów alkoholowych.
Przypomina, że obecnie reklama piwa i wina jest dopuszczona tylko w ograniczonym zakresie.

I okazuje się, że Polacy bardziej od reklamy piwa potrzebują reklamy i promocji wina czy cydru.
 
Polacy kupują mało alkoholi przez internet

Zaskoczeniem były wyniki badania dotyczące sprzedaży alkoholi przez internet.

Jak się okazało, wbrew oczekiwaniom, większość Polaków sprzeciwia się obrotowi alkoholem w sieci.

Tyle, że jak zauważą gość radiowej Jedynki, tylko 3 proc. badanych miało jakiekolwiek doświadczenie w tym obszarze.

W Polsce spada spożycie piwa i wódki, rośnie rynek wina. Przeciętny Polak pije rocznie już ok. 7 litrów wina, cydru i miodów pitnych.

Elżbieta Mamos, jk

Polecane

Wróć do strony głównej