Pijemy coraz więcej mleka

Ponad 35 tys. dzieci z 184 szkół wzięło udział w kampanii Mamy Kota na punkcie mleka. 

2017-06-05, 10:19

Pijemy coraz więcej mleka
Mlekpol narzucał spółdzielcom podpisanie umowy zawierającej niekorzystne dla nich postanowienia.Prezes UOKiK zobowiązał spółdzielnię do zaprzestania nieuczciwych praktyk.Foto: Jenoche/Shutterstock

Posłuchaj

O akcji picia mleka w szkołach w audycji Agro-Fakty radiowej Jedynki (Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Program wymyślony przez Polska Izbę Mleka, a realizowany wspólnie z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka i przy wsparciu Agencji Rynku Rolnego ma już 5 lat.

- Oceniamy tą kampanię nie tylko z punktu widzenia sztywnych badań, które prowadzimy, a dotyczą one ilości uczniów uczestniczących w tym projekcie i ilości szkół, a te wskaźniki bardzo rosną, patrzymy na nią również przez pryzmat wzrostu spożycia mleka –  ocenia minionych 5 lat kampanii Agnieszka Maliszewska z Polskiej Izby Mleka.

Spożycie mleka w Polsce rzeczywiście powoli wzrasta  i w 2016 r. zwiększyło się o 3 proc. ,w stosunku do roku ubiegłego.

Rośnie świadomość

Niewątpliwie w części jest to także efekt realizowanego od 2004 roku programu ARR  "Szklanka mleka w szkole".  Jak wygląda współpraca przy realizacji obu programów mówi Agnieszka Maliszewska.

- Program "Szklanka mleka w szkole" jest finansowany z budżetu państwa i Unii Europejskiej. Wszystko co robimy to jest wsparcie tego programu. Szkoły dostają od nas bezpłatne materiały edukacyjne. Nauczyciele dostają scenariusze lekcji, które pomagają im w realizacji tych zajęć, które mają dzieciom przybliżyć rolę mleka w ich diecie, a także zachęcić do większego spożycia – wyjaśnia.

Mleko jest ważne

Lekarze pediatrzy i dietetycy stale przypominają  dlaczego tak ważna jest obecność mleka w diecie dzieci i dorosłych zresztą też - dr Irena Białokoz Kalinowska pediatra z Instytutu Profilaktyki Zdrowia wskazuje na ogromne walory edukacyjne kampanii „Mamy Kota na punkcie mleka”.

REKLAMA

- Akcja „Mamy Kota na punkcie mleka” jest przykładem kiedy po przez edukację dzieci można poprawiać zwyczaje żywieniowe całej rodziny. Jeśli dziecko w szkole dowie się, że produkty nabiałowe powinny się znaleźć na naszym stole, to być może będzie ono w stanie przekazać tę wiadomość również starszemu pokoleniu – dodaje.

A codzienna szklana mleka wyjdzie na zdrowie i dzieciom i dorosłym.

Elżbieta Mamos, abo

 

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej