Polska drobiową potęgą. Wyzwanie: zdobyć nowe rynki

2018-11-14, 11:20

Polska drobiową potęgą. Wyzwanie: zdobyć nowe rynki
Ponad połowa polskiego mięsa drobiowego trafia na eksport.Foto: Pixabay

W ubiegłym tygodniu w Taszkiencie (Uzbekistan ) zakończyła się wystawa Uzbekistan FoodWeek - największe i najbardziej znane międzynarodowe targi branży żywnościowej i przetwórstwa spożywczego w Azji Środkowej. Podczas imprezy polscy producenci promowali krajowy rynek drobiowy.

Posłuchaj

O kondycji polskiej branży drobiarskiej i stojących przed nią wyzwaniach - w radiowej Jedynce mówił dr Andrzej Filipowicz ze Stowarzyszenia Innowatorów Wsi, z którym rozmawiał Tomasz Matusiak.
+
Dodaj do playlisty

Uzbekistan jest ważnym partnerem gospodarczym, to drugi po Kazachstanie partner handlowy Polski w Azji Centralnej - mówił w radiowej Jedynce dr Andrzej Filipowicz ze Stowarzyszenia Innowatorów Wsi w rozmowie z Tomaszem Matusiakiem, które reprezentowało podczas targów grupę producentów mięsa drobiowego.

Ponad połowa drobiu na eksport


Nasz drób jest jednak nieobecny na tamtejszym rynku - powiedział Filipowicz. Zainteresowanie polską ofertą, zwłaszcza mięsem kurzym - dodał - było duże, ale jeszcze nie wiadomo czy przełoży się to na konkretne umowy.

Jak przypomniał - Polska produkuje najwięcej w Europie mięsa drobiowego. Około 60 proc. tej produkcji wysyłamy na eksport, a branża utrzymuje się sama bez wsparcia wewnętrznego i zewnętrznego.

Trzeba zdobyć nowe rynki


Mimo to wejście na nowe rynki - powiedział ekspert - wymaga, aby polscy producenci nie obawiali się wyzwań z tym związanych.

Pobyt polskich producentów drobiu na targach w Uzbekistanie został sfinansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.

Tomasz Matusiak, ak, NRG

Polecane

Wróć do strony głównej