Polska drobiową potęgą. Wyzwanie: zdobyć nowe rynki
W ubiegłym tygodniu w Taszkiencie (Uzbekistan ) zakończyła się wystawa Uzbekistan FoodWeek - największe i najbardziej znane międzynarodowe targi branży żywnościowej i przetwórstwa spożywczego w Azji Środkowej. Podczas imprezy polscy producenci promowali krajowy rynek drobiowy.
2018-11-14, 11:20
Posłuchaj
Uzbekistan jest ważnym partnerem gospodarczym, to drugi po Kazachstanie partner handlowy Polski w Azji Centralnej - mówił w radiowej Jedynce dr Andrzej Filipowicz ze Stowarzyszenia Innowatorów Wsi w rozmowie z Tomaszem Matusiakiem, które reprezentowało podczas targów grupę producentów mięsa drobiowego.
Ponad połowa drobiu na eksport
Nasz drób jest jednak nieobecny na tamtejszym rynku - powiedział Filipowicz. Zainteresowanie polską ofertą, zwłaszcza mięsem kurzym - dodał - było duże, ale jeszcze nie wiadomo czy przełoży się to na konkretne umowy.
Jak przypomniał - Polska produkuje najwięcej w Europie mięsa drobiowego. Około 60 proc. tej produkcji wysyłamy na eksport, a branża utrzymuje się sama bez wsparcia wewnętrznego i zewnętrznego.
REKLAMA
Trzeba zdobyć nowe rynki
Mimo to wejście na nowe rynki - powiedział ekspert - wymaga, aby polscy producenci nie obawiali się wyzwań z tym związanych.
Pobyt polskich producentów drobiu na targach w Uzbekistanie został sfinansowany ze środków Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
Tomasz Matusiak, ak, NRG
Polecane
REKLAMA