"Jesteś twórcą - masz prawo". Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjno-społeczna

Polskie Wydawnictwo Muzyczne rozpoczyna kampanię "Jesteś twórcą - masz prawo". Ma ona w atrakcyjny sposób przybliżyć uczniom szkół podstawowych świat prawa autorskiego. Patronem medialnym kampanii jest Polskie Radio.

2020-01-23, 14:23

"Jesteś twórcą - masz prawo". Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjno-społeczna

Posłuchaj

Ogólnopolska kampania edukacyjno-społeczna "Jesteś twórcą - masz prawo" (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Wiceminister kultury Paweł Lewandowski mówił, że głównym celem kampanii jest budowanie u odbiorców świadomości o własności intelektualnej. - Wszyscy jesteśmy twórcami i każdy z nas ma prawo do uznania autorstwa oraz słusznego wynagrodzenia za to, że dane dzieło może być wykorzystane przez innych - wyjaśniał.

Jego zdaniem, edukacje w tym zakresie powinniśmy zacząć od najmłodszych, którzy na co dzień stykają się w internecie z różnym dziełami kultury.

Dyrektor, redaktor naczelny Polskiego Wydawnictwa Muzycznego Daniel Cichy wyjaśniał, że kampania ma pokazać dzieciom, w jaki sposób mogą się dzielić efektami swojej pracy, a także promować postawę szacunku wobec innych twórców i ich pracy.

REKLAMA

Dodał, że istotnym elementem całej kampanii są przygotowane przez ekspertów materiały dydaktyczne dla nauczycieli szkół podstawowych - scenariusze lekcji o prawie autorskim, które uzupełnia cykl ośmiu filmów edukacyjnych.

Fot. Mariusz Sieńko/PWM

"Kampania będzie obecna na antenach Polskiego Radia"

Dyrektor Polskiego Radia Dzieciom Daria Druzgała zapowiedziała, że "kampania będzie obecna na antenach Polskiego Radia". Podkreśliła, że informacje o starcie projektu ukażą się w programach o tematyce kulturalnej, a o prawie autorskim będą opowiadać eksperci.

Zaznaczyła, że najbardziej zaangażowaną w kampanie anteną będzie Polskie Radio Dzieciom, ale informacji o projekcie nie zabraknie także na innych antenach publicznego nadawcy.

REKLAMA

Fot. Mariusz Sieńko/PWM

W ramach kampanii, w wybranych szkołach podstawowych, przeprowadzona zostanie seria warsztatów z udziałem influencerów i ekspertów. Całość dopełni ogólnopolski konkurs dla uczniów "Bierzmy się do dzieła!". Na potrzeby projektu powstała dedykowana platforma edukacyjna www.jestestworca.pl, na której można znaleźć materiały dydaktyczne. 

Patronem medialnym kampanii jest Polskie Radio.

dn

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej