"Jesteś twórcą - masz prawo". Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjno-społeczna
Polskie Wydawnictwo Muzyczne rozpoczyna kampanię "Jesteś twórcą - masz prawo". Ma ona w atrakcyjny sposób przybliżyć uczniom szkół podstawowych świat prawa autorskiego. Patronem medialnym kampanii jest Polskie Radio.
2020-01-23, 14:23
Posłuchaj
Wiceminister kultury Paweł Lewandowski mówił, że głównym celem kampanii jest budowanie u odbiorców świadomości o własności intelektualnej. - Wszyscy jesteśmy twórcami i każdy z nas ma prawo do uznania autorstwa oraz słusznego wynagrodzenia za to, że dane dzieło może być wykorzystane przez innych - wyjaśniał.
Jego zdaniem, edukacje w tym zakresie powinniśmy zacząć od najmłodszych, którzy na co dzień stykają się w internecie z różnym dziełami kultury.
Dyrektor, redaktor naczelny Polskiego Wydawnictwa Muzycznego Daniel Cichy wyjaśniał, że kampania ma pokazać dzieciom, w jaki sposób mogą się dzielić efektami swojej pracy, a także promować postawę szacunku wobec innych twórców i ich pracy.
REKLAMA
Dodał, że istotnym elementem całej kampanii są przygotowane przez ekspertów materiały dydaktyczne dla nauczycieli szkół podstawowych - scenariusze lekcji o prawie autorskim, które uzupełnia cykl ośmiu filmów edukacyjnych.
![](http://static.prsa.pl/images/5f9c04c0-e17d-4b5d-aeaa-c4af14ebb8df.jpg)
Fot. Mariusz Sieńko/PWM
"Kampania będzie obecna na antenach Polskiego Radia"
Dyrektor Polskiego Radia Dzieciom Daria Druzgała zapowiedziała, że "kampania będzie obecna na antenach Polskiego Radia". Podkreśliła, że informacje o starcie projektu ukażą się w programach o tematyce kulturalnej, a o prawie autorskim będą opowiadać eksperci.
Zaznaczyła, że najbardziej zaangażowaną w kampanie anteną będzie Polskie Radio Dzieciom, ale informacji o projekcie nie zabraknie także na innych antenach publicznego nadawcy.
REKLAMA
![](http://static.prsa.pl/images/6bfaec4a-10c1-457f-82f5-6cb23e4b3a51.jpg)
Fot. Mariusz Sieńko/PWM
W ramach kampanii, w wybranych szkołach podstawowych, przeprowadzona zostanie seria warsztatów z udziałem influencerów i ekspertów. Całość dopełni ogólnopolski konkurs dla uczniów "Bierzmy się do dzieła!". Na potrzeby projektu powstała dedykowana platforma edukacyjna www.jestestworca.pl, na której można znaleźć materiały dydaktyczne.
Patronem medialnym kampanii jest Polskie Radio.
![](http://static.prsa.pl/images/1dd3bd35-3800-4815-9ec3-b6ba3501a713.jpg)
dn
REKLAMA
REKLAMA