List polecony z urzędu. Od stycznia można go odebrać przez internet
Wraz z początkiem 2025 roku uruchomiony został nowy system e-doręczeń. Oznacza to, że urzędowe pisma będzie można odebrać online - bez konieczności wizyty na poczcie i stania w kolejkach.
2025-01-01, 19:36
System e-doręczeń już działa
Za sprawą tej usługi można również odpowiedzieć w formie online na urzędowe pismo. Taką korespondencję muszą prowadzić nie tylko instytucje publiczne, ale również część przedsiębiorców. - Dokument nadany z użyciem e-doręczeń jest równoważny z przesyłką poleconą - powiedział wicepremier, minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski, ogłaszając wprowadzenie nowego systemu.
Posłuchaj
Aby zacząć korzystać z systemu korespondencji cyfrowej, trzeba w pierwszej kolejności założyć adres oraz skrzynkę do e-doręczeń. Można to zrobić poprzez stronę edoreczenia.gov.pl lub mObywatel.gov.pl.
REKLAMA
W pierwszej kolejności e-doręczenia obejmą podmioty, które po nowym roku złożą wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej oraz będą rejestrować się w Krajowym Rejestrze Sądowym. Kluczowe daty wprowadzenia nowego rozwiązania w przypadku firm znajdują się na stronie Biznes.gov.pl.
- "Samorządy za mało korzystają z dofinansowania inwestycji w Internet" - uważa ekspert resortu cyfryzacji
- Będzie więcej pieniędzy na cyberbezpieczeństwo. Znamy szczegóły
Polskie Radio/łl
REKLAMA