Cenzura we francuskim radiu publicznym. Odmówiono emisji reklamy zawierającej słowo "chrześcijanie"
Francuska stacja radiowa France Inter odmówiła emisji reklamy zawierającej słowo "chrześcijanie". Dyrekcja tłumaczy tę decyzję obowiązkiem przestrzegania "neutralności religijnej" w materiałach emitowanych przez rozgłośnię należącą do publicznego nadawcy Radio France.
2020-12-07, 17:08
Powiązany Artykuł

Reklamę chciało opublikować stowarzyszenie, które od ponad 150 lat wspomaga chrześcijan na Bliskim Wschodzie.
W wydanym komunikacie stowarzyszenie "Oeuvre d’Orient" wyraziło oburzenie decyzją publicznego nadawcy. Organizacja poinformowała, że stacja zaproponowała wycofanie z reklamy sformułowania "chrześcijanie na Bliskim Wschodzie" i zastąpienie go zwrotem "dzieło na rzecz Bliskiego Wschodu".
Posłuchaj
"Nie rozumiemy, dlaczego mówienie o chrześcijanach mogłoby godzić w czyjeś wartości religijne, filozoficzne czy moralne" - napisało stowarzyszenie, które domaga się zmiany decyzji.
Neutralność religijna
Wcześniej stacja France Inter wyjaśniła, że z zasady nie emituje reklam nawiązujących do konkretnych grup religijnych i politycznych. Dyrekcja powołała się też na wewnętrzne przepisy rozgłośni nakazujące przestrzeganie "neutralności religijnej".
REKLAMA
Do podobnej sytuacji doszło w 2015 roku. Wówczas spółka zarządzająca transportem publicznym w Paryżu domagała się wycofania słowa "chrześcijanie" z afiszów reklamujących stowarzyszenie "Oeuvre d’Orient". Sprawa trafiła do sądu, który nie zgodził się na ocenzurowanie reklamy.
pkur
REKLAMA