W Niemczech aktywiści protestują przeciwko rozbudowie zakładów Tesli. Fabryka przekracza normy zanieczyszczeń
Około sześćdziesięciu osób protestuje w koronach drzew przeciw rozbudowie niemieckich zakładów Tesli. Inwestycja budzi protesty lokalnej społeczności.
2024-03-02, 11:06
Na wysokości ponad dziesięciu metrów manifestujący zbudowali prowizoryczne domki i zamierzają w nich pozostać do skutecznego zablokowania rozbudowy fabryki. Protestujący to mieszkańcy gminy Grünheide leżącej pięćdziesiąt kilometrów od polskiej granicy i aktywiści z innych regionów Niemiec.
Referendum ws. rozbudowy fabryki Tesli
W niedawnym referendum sąsiedzi amerykańskiej inwestycji opowiedzieli się zdecydowanie przeciw planowanej wycince stu hektarów lasów. W tym tygodniu okazało się, że fabryka wielokrotnie przekracza normy zanieczyszczeń w tym, co wpuszcza do lokalnych wód.
Wynik referendum nie jest wiążący. Władze Brandenburgii obiecały jednak rozmawiać z inwestorem o zmianie planów i uwzględnieniu interesów lokalnej społeczności. Mieszkańcy postanowili sami zabezpieczyć się przed - jak uważają - szkodliwymi działaniami firmy, która uważa się za ekologiczną.
Fabryce Tesli w niemieckiej Brandenburgii grozi zamknięcie. Tamtejsze służby alarmują, że zakłady produkujące auta elektryczne powodują znaczne przekroczenia norm zanieczyszczeń wód.
REKLAMA
Apel o zamknięcie fabryki
Przypomnijmy, że w tym tygodniu alarm dotyczący wpływu Tesli na środowisko podniosły wodociągi rejonu Straußberg-Erkner. Na kryzysowym posiedzeniu powstało pismo skierowane do burmistrza, w którym przedsiębiorstwo komunalne nawołuje do wstrzymania produkcji amerykańskiego giganta.
Normy dla fosforu i azotu w wodach, do których Tesla odprowadza zanieczyszczenia, mają być przekraczane nawet sześciokrotnie, a może dochodzić do tego od dwóch lat.
Na pytanie telewizji RTL, która pierwsza dotarła do tych informacji, firma odpowiedziała, że ma własną oczyszczalnię. Nie zaprzeczyła jednak przekroczeniom norm.
Posłuchaj
- Chińskie elektryki zaleją zachodnie rynki? "Dla Niemiec to wyścig"
- Elektromobilność. Preferujemy silniki spalinowe, ewentualnie hybrydy
IAR/Adam Górczewski/PR24/kg
REKLAMA