Do tragedii doszło 2 stycznia około 14 godziny MST (Standardowego Czasu Górskiego, około 22 w Polsce - red.), w pobliżu rancza Kena Blocka w Woodland w stanie Utah w USA. Podczas zjazdu stromym zboczem, skuter prowadzony przez rajdowca przewrócił się i przygniótł go. Sportowiec zginął na miejscu w wyniku odniesionych obrażeń - podały we wpisie na Facebooku władze hrabstwa Wasatch.
"Jesteśmy zamuceni wieściami o stratcie Kena Blocka. Nasze myśli są z jego rodziną i przyjaciółmi" - głosi komunikat hrabstwa.
Przede wszystkim motosport, ale nie tylko
Rajdowa kariera Kena Blocka zaczęła się w 2005 roku. Wtedy zaczął ścigać się w zawodach Rally America Championship. Rok później, wspólnie z Travisem Pastraną stworzył on Subrau Rally Team USA, i zaczął startować z zawodach serii X Games.
W kolejnych sezonach ścigał się m.in. w rajdach serii WRC, startował także w imprezach w Meksyku i Nowej Zelandii, kontynuował rywalizację w Rally America (60 startów, 28 razy na podium, 16 zwycięstw) zamienił też Subaru na Forda. Oprócz ścigania się w zawodach klasy WRC i X Games, Block jeździł też w Rallycrossie (39 startów, 12 razy na podium, sześć zwycięstw).
W swojej sportowej karierze Ken Block był także wyczynowym deskorolkarzem i snowbordzistą.
Biznesmen i gwiazda YouTube'a
Szerszej publicznośc Ken Block może być znany z hitowych filmików na YouTube z serii Gymkhana. Popisy kaskaderskiej jazdy i mistrzowskiego panowania nad samochodem rozpoczął w 2008 roku i z powodzeniem kontynuował do 2018 roku. Jego filmy mają po kilkadziesiąt milionów wyświetleń (najpopularniejszy - ponad 100 miliionów).
Ken Block uważany był za wizjonera promowania sportu samochodowego. Sprytnie łączył marketingową smykałkę z niezwykłymi umiejętnościami. Miał też żyłkę biznesmena - był współtwórcą marki DC Shoes.
"Człowiek, który przeniósł motorsport w hollywoodzki wymiar. Świetny kierowca, wybitna osobowość. Bardzo smutny dzień" - napisał po śmierci Bloka polski kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc.
Czytaj także:
W historii Kena Blocka jest też polski wątek - przypomina RMF24.pl. "W 2017 roku Ken [Block] zaprezentował swój nowy samochód na sezon 2018. To Ford Escort RS Cosworth. Dokładnie ten egzemplarz ma polski epizod. Paweł Przybylski i Krzysztof Gęborys w sezonie 1995 startowali tym Fordem Escortem RS Cosworth w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w barwach Rafineria Czechowice oraz w Rajdzie Barbórka Warszawska w 1995 i w 1996 roku z angielskim numerem rejestracyjnym L20 MTD. Z tym samym numerem Krzysztof Hołowczyc testował Forda Escorta RS Cosworth w barwach zespołu Stomil Olsztyn Mobil1 Rally Team" - czytamy.
PolskieRadio24.pl, Reuters, Facebook, RFM24.pl/ mbl