Znany dziennik zwolnił ze skutkiem natychmiastowym redaktor naczelną

60-letnia Jill Abramson kierowała gazetą "New York Times" niespełna trzy lata i była pierwszą kobietą na tym stanowisku.

2014-05-15, 10:39

Znany dziennik zwolnił ze skutkiem natychmiastowym redaktor naczelną

Na jej miejsce powołano jej dotychczasowego zastępcę 57-letniego Deana Baqueta. Zaliczający się do czołówki amerykańskich dziennikarzy, laureat prestiżowej nagrody Pulitzera, w przeszłości kierował dziennikiem "Los Angeles Times". Będzie pierwszym Afroamerykaninem na tym stanowisku.
Wydawca "New York Timesa", Arthur Sulzberger zakomunikował zaskoczonym członkom redakcji, że nominacja Baqueta, którego określił jako "wyjątkowego dziennikarza", "poprawi pewne aspekty zarządzania newsroomem". Podkreślił, że zmiana nie wynika z "różnicy poglądów między newsroomem i dyrekcją", nie jest też związana ze zjawiskami zachodzącymi na rynku mediów, czy z przyszłą cyfryzacją dziennika.
Abramson, której nie było na spotkaniu Sulzbergera z pracownikami, w opublikowanym oświadczeniu stwierdziła: "Kochałam pracę w Timesie, gdzie miałam okazję pracować z najlepszymi dziennikarzami na świecie".
Wydawnictwo ma poważne kłopoty
Zdaniem agencji Reuters, nagła zmiana na stanowisku redaktora naczelnego jest kolejną oznaką zamętu i niepokojów w kontrolowanym przez rodzinę Sulzbergerów od 1896 roku wydawnictwie New York Times Company. Wydawnictwo już od dłuższego czasu boryka się z poważnymi kłopotami związanymi ze spadkiem dochodów z reklam zamieszczanych w papierowym wydaniu dziennika.
Kurs akcji New York Times Co., które wydaje również 18 innych dzienników, w tym m. in. "International Herald Tribune" i "Boston Globe", spadł ostatnio o ponad 4 proc. do najniższego poziomu od 28 lat.
Dyrekcja wydawnictwa, poszukując dróg wyjścia z kryzysu, wyprzedaje aktywa, zmniejsza zatrudnienie i poszukuje nowych źródeł dochodów. Ostatnio - według komunikatu dyrekcji - sytuacja zaczęła się nieco poprawiać. Miała wzrosnąć zarówno sprzedaż papierowego wydania dziennika jak i dochody z reklam.
Analitycy rynku mediów podkreślają, że kłopoty "New York Timesa" są typowe dla tradycyjnej prasy drukowanej na całym świecie borykającej się z silną konkurencją mediów elektronicznych.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

PAP, kk

''

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej