Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich: apelujemy o media publiczne bez reklam

Członkowie SDP mają nadzieję, że w tzw. dużej ustawie medialnej znajdzie się punkt o ograniczeniu lub zlikwidowaniu reklam w publicznym radiu i telewizji.

2016-01-27, 20:50

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich: apelujemy o media publiczne bez reklam
Członek zarządu głównego, prezes oddziału warszawskiego SDP Marcin Wolski w Domu Dziennikarza podczas konferencji prasowej na temat zmian w mediach. Foto: PAP/Rafał Guz

Posłuchaj

Marcin Wolski ze Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich o reklamach w mediach (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Podczas środowej konferencji przedstawiciele Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich podkreślili, że popierają reformę mediów w Polsce.

Poinformowali, że swoje stanowisko przekazali sześciu europejskim instytucjom, które oceniły, że zmiany w polskich mediach publicznych są nieakceptowalne.

Znowelizowana ustawa medialna, która weszła w życie na początku stycznia, doprowadziła do wygaśnięcia kadencji dotychczasowych zarządów i rad nadzorczych Telewizji Polskiej i Polskiego Radia.

Na prezesa TVP został powołany Jacek Kurski, prezesem Polskiego Radia została Barbara Stanisławczyk. Wyboru nowych władz publicznego radia i telewizji dokonał - zgodnie z zapisami noweli ustawy - minister skarbu państwa Dawid Jackiewicz.

Zapowiadane są kolejne zmiany w mediach publicznych. Projekt ustawy o mediach narodowych, do którego na początku stycznia dotarła Polska Agencja Prasowa, zakłada, że Telewizja Polska, Polskie Radio i PAP staną się mediami narodowymi.

Zostaną przekształcone w "państwowe osoby prawne" zarządzane przez dyrektorów. Nadzór nad nimi będzie należał do Rady Mediów Narodowych.

Jak zapisano w projekcie, stosunek pracy pracownika nawiązany przed dniem przekształcenia wygaśnie z upływem trzech miesięcy po dniu ogłoszenia ustawy, chyba że do tego czasu strony zawrą umowę przewidującą dalsze trwanie stosunku pracy.

IAR, PAP, kk

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej