Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich: apelujemy o media publiczne bez reklam
Członkowie SDP mają nadzieję, że w tzw. dużej ustawie medialnej znajdzie się punkt o ograniczeniu lub zlikwidowaniu reklam w publicznym radiu i telewizji.
2016-01-27, 20:50
Posłuchaj
Podczas środowej konferencji przedstawiciele Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich podkreślili, że popierają reformę mediów w Polsce.
Poinformowali, że swoje stanowisko przekazali sześciu europejskim instytucjom, które oceniły, że zmiany w polskich mediach publicznych są nieakceptowalne.
Znowelizowana ustawa medialna, która weszła w życie na początku stycznia, doprowadziła do wygaśnięcia kadencji dotychczasowych zarządów i rad nadzorczych Telewizji Polskiej i Polskiego Radia.
Na prezesa TVP został powołany Jacek Kurski, prezesem Polskiego Radia została Barbara Stanisławczyk. Wyboru nowych władz publicznego radia i telewizji dokonał - zgodnie z zapisami noweli ustawy - minister skarbu państwa Dawid Jackiewicz.
Zapowiadane są kolejne zmiany w mediach publicznych. Projekt ustawy o mediach narodowych, do którego na początku stycznia dotarła Polska Agencja Prasowa, zakłada, że Telewizja Polska, Polskie Radio i PAP staną się mediami narodowymi.
Zostaną przekształcone w "państwowe osoby prawne" zarządzane przez dyrektorów. Nadzór nad nimi będzie należał do Rady Mediów Narodowych.
Jak zapisano w projekcie, stosunek pracy pracownika nawiązany przed dniem przekształcenia wygaśnie z upływem trzech miesięcy po dniu ogłoszenia ustawy, chyba że do tego czasu strony zawrą umowę przewidującą dalsze trwanie stosunku pracy.
IAR, PAP, kk
REKLAMA
REKLAMA