X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Wykoleiły się wagony towarowe na trasie Katowice-Kraków. Ruch pociągów przywrócony

Ostatnia aktualizacja: 08.09.2019 13:00
W nocy z soboty na niedzielę wykoleiły się wagony towarowe między Jaworznem Szczakową a Trzebinią i zablokowany został jedyny czynny tor remontowanej trasy kolejowej Katowice-Kraków. - Normalny ruch pociągów został już jednak przywrócony - powiedział portalowi PolskieRadio24.pl Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock/Tomasz Mazon

Do wykolejenia się wagonów towarowych doszło w nocy na odcinku Jaworzno - Pieczyska. Na trasie Jaworzno Szczakowa - Trzebinia, z uwagi na prowadzone prace modernizacyjne, jedyny czynny tor został zablokowany.

Czytaj więcej
pociąg 1200.jpg
Matka i dwoje dzieci zginęli na przejeździe kolejowym

- 40 minut po północy trzy wagony próżne pociągu roboczego wypadły z torów - poinformował Karol Jakubowski. Pracownik PKP PLK podkreślił jednak, że jest zbyt wcześnie, by mówić o dokładnych przyczynach wykolejenia towarowego pociągu. - To dokładnie wyjaśni specjalna komisja - dodał.

Zapowiadany remont

W lipcu br. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział zakończenie w 2020 r. remontów na linii kolejowej Katowice-Kraków między Jaworznem Szczakową a Krakowem. Trwające tam prace te są częścią jednego z projektów podstawowych obecnego Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r.

>>> [ZOBACZ TAKŻE] Kary za spóźnienia pociągów. Jest projekt resortu infrastruktury

Całość trwających remontów między Jaworznem a Krakowem, powinna zakończyć się w 2020 r. W I półroczu br. PLK informowały, że jeszcze w III kw. 2019 r. powinna zakończyć się będąca ich częścią warta blisko 300 mln zł modernizacja linii kolejowej między Jaworznem a Trzebinią.

Zakładająca wykorzystanie środków unijnych na lata 2007-2013 modernizacja trasy E30 Katowice - Kraków (w tytułach projektów podawany jest zakres Zabrze - Kraków) rozpoczęła się w 2011 r. i pierwotnie miała zakończyć w czerwcu 2014 r. Na niemal wszystkich odcinkach realizacyjnych powstały problemy.

Kompleksowa przebudowa

W 2014 r., gdy wiadomo było, że nie uda się zrealizować robót przy wykorzystaniu poprzednich środków unijnych, poprzenoszono je na inne zadania (do czerwca 2016 zrealizowano tylko prace między Sosnowcem Jęzorem a Jaworznem Szczakową - 12,3 km). Zasadniczą część modernizacji linii Kraków - Katowice przewidziano do realizacji w perspektywie finansowej 2014-2020.

Czytaj więcej
PKP Intercity 1200.jpg
PKP Intercity wybrało ofertę Stadler Polska na dostawę 12 pociągów

Umowy z nowymi wykonawcami większości odcinków podpisywano w latach 2016 i 2017. Dokończenie modernizacji linii Katowice-Kraków zakłada zaktualizowany Krajowy Program Kolejowy do 2023 r. Przewidziana w KPK wartość prac do przeprowadzenia to 2,275 mld zł.

>>> [ZOBACZ TAKŻE] Będzie łatwiej znaleźć pociąg. Nowa wyszukiwarka PKP

Modernizacja, czyli kompleksowa przebudowa służąca m.in. podniesieniu prędkości do 160 km/h, obejmuje tylko odcinek od Sosnowca Jęzora do Krakowa. Poprawę jakości pozostałych odcinków od Katowic do Sosnowca Jęzora przewidziano w innych przedsięwzięciach.

jp/PAP

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Pendolino coraz popularniejsze. PKP Intercity podało wyniki za I kwartał

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2019 16:40
PKP Intercity, w 3 miesiące przewiozły ponad 10 mln pasażerów - wynika z danych za pierwszy kwartał br., które przedstawiła spółka. Przewoźnik obsłużył o 7 proc. więcej osób niż w analogicznym okresie 2018 roku.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Kiedy polskie pociągi pojadą szybciej? Członek zarządu PKP S.A. wyjaśnia

Ostatnia aktualizacja: 13.05.2019 15:32
- Pociągi w Polsce pojadą do 250 km na godzinę, ale będzie to najwcześniej w 2027 roku. Wtedy w ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego powstaną połączenia z 12 największymi miastami w kraju, których celem będzie dowiezienie pasażerów w ciągu maksymalnie 2,5 godz. do portu - powiedział Polskiemu Radiu 24 Mirosław Antonowicz, członek zarządu PKP S.A.
rozwiń zwiń