Niemal 70 proc. Polaków chce wysłać dzieci do szkoły 1 września
Gdyby istniał wybór, 68,4 proc. rodziców wysłałoby dziecko do szkoły od 1 września. 27,2 proc. respondentów by tego nie zrobiło - wynika z badania dla "Dziennika Gazety Prawnej" i RMF FM.
2020-08-27, 11:55
W najnowszym sondażu United Surveys (US) dla "DGP" i RMF FM badanych pytano, czy w obecnej sytuacji epidemicznej, gdyby istniał wybór, posłaliby swoje dziecko do szkoły od 1 września. Twierdząco odpowiedziało 68,4 proc. respondentów, przeciwnego zdania było 27,2 proc. badanych. Pozostałe 4,4 proc. odpowiedziało, że nie wie.
Powiązany Artykuł
Siedem powiatów z największymi obostrzeniami. Zobacz aktualną listę stref żółtych i czerwonych
Badanie zostało zrealizowane 21 sierpnia br. na próbie 1100 Polaków metodą CATI.(PAP)
- Miliony maseczek i jednoosobowych ławek. Włochy szykują się do nowego roku szkolnego
- Ekonomista: dopiero teraz zobaczymy wpływ koronawirusa na gospodarkę
Santander Consumer: Polacy chcą powrotu dzieci do szkoły - najlepiej w trybie zmianowym
33,5 proc. Polaków chce powrotu dzieci do szkoły w trybie zmianowym, 31,8 proc. chce powrotu na zasadach sprzed pandemii - wynika z kolei z raportu "Polaków portfel własny: czas zmian" Santander Consumer.
REKLAMA
17 proc. uznało, że należy wprowadzić system mieszany, w którym część dzieci z tej samej szkoły będzie uczyła się stacjonarnie, a część zdalnie. Zaledwie 11,6 proc. badanych wskazało, że nauka powinna odbywać się wyłącznie zdalnie – do czasu ustania pandemii.
Mniej wartościowa nauka zdalna?
Według danych z badania SCB, prawie jedna trzecia Polaków uważa, że największym problemem obostrzeń wynikających z pandemii jest opinia, że nauka zdalna jest postrzegana jako mniej wartościowa od tej prowadzonej w klasie w budynku szkoły.
Powiązany Artykuł
Szef MEN: wracamy do nauki stacjonarnej, zostawiamy też możliwość kształcenia na odległość
Ogólnopolskie badanie, na potrzeby raportu "Polaków portfel własny – czas zmian", który ukaże się w całości pod koniec września, przeprowadzone zostało na zlecenie Santander Consumer Banku, przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) na reprezentatywnej próbie dla ogółu dorosłej populacji Polski, wynoszącej (N=1100 osób). Badanie realizowane było w dniach 17-21 sierpnia br. metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych, wspomaganych komputerowo (CATI).
REKLAMA
dn
REKLAMA