X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Auto elektryczne czy hybrydowe? Wiemy, kto wygra tę rywalizację na największym rynku motoryzacyjnym świata

Ostatnia aktualizacja: 27.10.2020 17:23
Stowarzyszenie China Society of Automotive Engineers, cytowane przez agencję Reuters, przewiduje, że 95 procent sprzedaży nowych pojazdów z napędem elektrycznym w 2035 r. w Chinach będą stanowić pojazdy elektryczne z baterią, podczas gdy sprzedaż pojazdów hybrydowych wyniesie zaledwie 5 procent.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: pixabay

Prognozuje jednocześnie, że sprzedaż wszystkich nowych pojazdów z napędem elektrycznym (NEV - Neighborhood Electric Vehicle) w Chinach, największym na świecie rynku motoryzacyjnym, wzrośnie do 20% całkowitej sprzedaży nowych samochodów do 2025 r., z zaledwie 5% obecnie, i do 50% do 2035 r.

Tym samym stowarzyszenie nieznacznie obniżyło swoje prognozy dla NEV w 2025 r.,  z 25%, zakładanej  w zeszłym roku przez chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych.

samochód elektryczny 1200.jpg
Samochód elektryczny z dofinansowaniem. Sprawdź warunki i wielkość dopłat

Do pojazdów NEV zalicza się pojazdy elektryczne akumulatorowe, pojazdy hybrydowe typu plug-in oraz pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Branża spodziewa się, że Chiny sprzedadzą w tym roku około 1,1 miliona pojazdów NEV.

China Society of Automotive Engineers  to wpływowy organ branżowy, w skład którego wchodzą przedstawiciele sektora rządowego w dziedzinie motoryzacji oraz naukowcy. Stowarzyszenie  jest zaangażowana w ustalanie średnio- i długoterminowej polityki dotyczącej pojazdów elektrycznych w kraju i jest kluczowym punktem odniesienia dla decydentów, firm i inwestorów.

samochody elektryczne ekologia 1200.jpg
Europa eksportuje więcej elektryków niż sprowadza. Ponad 1 mld euro nadwyżki

Szef China Society of Automotive Engi Li Jun Li powiedział również, że oczekuje się, że emisja dwutlenku węgla z chińskiego przemysłu samochodowego osiągnie szczyt około 2028 roku i spadnie do 20% wartości szczytowych do 2035 roku.

Chiny chcą osiągnąć neutralność węglową do 2060 r.

Prezydent Chin Xi Jinping we wrześniu ogłosił plany zwiększenia celu paryskiego porozumienia klimatycznego, mówiąc, że Chiny osiągną szczyt emisji dwutlenku węgla przed 2030 r. i neutralność węglową przed 2060 r.

Li spodziewa się, że w latach 2030-2035 Chiny będą miały również około 1 miliona pojazdów napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Reuters, jk

Czytaj także

Auta elektryczne zaczynają "rozpychać" się na rynku. Sprzedaż szybko rośnie

Ostatnia aktualizacja: 18.07.2020 15:01
Mimo, że przemysł motoryzacyjny oraz jego klienci przestawiają się na nowy – elektryczny napęd, to nadal w handlu czterema kółkami dominują diesle oraz benzyniaki. Na pewno w sprzedaży elektryków nie pomagają, zalegające u producentów oraz w salonach, auta z silnikami na tradycyjne paliwa.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Polskie auto elektryczne. Szef ElectroMobility Poland: jazda Izerą to frajda, ale i oszczędności

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2020 11:48
- Jako szef tego projektu i jako Polak chciałbym, abyśmy konkurowali z technologiami i innowacjami. To również więcej pieniędzy, które zostają w naszych kieszeniach, gdyż przejechanie elektrykiem 100 km kosztuje ok. 5-7 zł, a samochodem spalinowym - 30-35 zł - powiedział w Polskim Radiu 24 Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Chińczycy mają elektrycznego malucha. Kosztuje niewiele ponad 4 tys. dolarów

Ostatnia aktualizacja: 12.10.2020 18:43
Samochód Wuling Hong Guang MINI EV, wytwarzany przez  General Motors wraz z chińskimi partnerami: SAIC Motor Corp. i Guangxi Automobile Group, był w sierpniu najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Chinach.
rozwiń zwiń