Korzystanie z samochodu elektrycznego tańsze niż w przypadku spalinowego
Użytkowanie samochodu elektrycznego jest znacznie tańsze niż pojazdu spalinowego - napisał w środę na Twitterze minister klimatu i środowiska Michał Kurtyka.
2021-02-10, 17:01
Dodał, że w nowej edycji programu Mój Prąd, rozważane jest wsparcie dla przydomowych ładowarek.
Jak czytamy we wpisie szefa resortu klimatu i środowiska, użytkowanie samochodu elektrycznego jest znacznie tańsze niż pojazdu spalinowego.
Powiązany Artykuł
Ile "elektryków" będzie jeździć w Polsce za 5, 10 i 15 lat?. Nowy raport zdradza kilka scenariuszy
- Porównywarka kosztów działa już na stronie elektromobilni.pl - podał.
Będzie dofinansowanie domowych ładowarek
- Co ważne, wsparcie dla przydomowych ładowarek do aut elektrycznych EV jest rozważane także w nowej edycji Mój Prąd - poinformował Kurtyka.
REKLAMA
Działają już porównywarki obliczające koszty używania pojazdów elektrycznych
W ramach kampanii społecznej elektromobilni.pl działa wirtualna porównywarka, która w prosty sposób pozwala oszacować koszty ładowania samochodu elektrycznego w domu, a już wkrótce uruchomione zostanie kolejne narzędzie umożliwiające optymalizację kosztów eksploatacji samochodów elektrycznych EV.
Według Jana Wiśniewskiego z Centrum Badań i Analiz Polskiego Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), kalkulator kosztów podróży pozwoli zaplanować trasę samochodem elektrycznym między stacjami, z uwzględnieniem zasięgu pojazdu, czasu potrzebnego na uzupełnienie baterii oraz kosztu wszystkich sesji ładowania.
Powiązany Artykuł
W Unii Europejskiej rośnie sprzedaż samochodów napędzanych prądem. Zobacz nowe dane
Można też optymalizować koszty energii elektrycznej w gospodarstwach domowych
Dodał w rozmowie z PAP, że kalkulator pozwala także wpisać zużycie energii gospodarstwa domowego na inne potrzeby, dzięki czemu, w prosty sposób możemy ustalić zarówno prognozowany rachunek za energię elektryczną w nowych realiach 2021 r., z uwzględnieniem samochodu elektrycznego i bez, a także porównać wysokość rachunku z innymi dostępnymi opcjami taryfowymi.
- Oprócz obecnie obowiązujących taryf narzędzie uwzględnia również taryfy z 2020 r., co pozwoli wyliczyć faktyczny wzrost rachunków za prąd - zaznaczył.
Powiązany Artykuł
Dopłaty od państwa do punktów ładowania aut elektrycznych zwiększą liczbę e-pojazdów?
Kampania elektromobilni.pl, realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Krajowy Ośrodek Zmian Klimatu na rzecz rozwoju zeroemisyjnego transportu, została objęta patronatem Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Ministerstwa Infrastruktury.
W inicjatywę zaangażowało się kilkadziesiąt podmiotów i instytucji, w tym koncerny motoryzacyjne: BMW, Daimler, Nissan, Volkswagen, Toyota i sektor infrastrukturalny: ABB, PKN ORLEN i Nexity. Wśród partnerów są ponadto: Arval, Garo, GO+EAuto, GreenWay, Volvo, LOTOS, Energa, Grupa ORLEN, PKO Leasing, LeasePlan, Santander oraz MAN.
Z danych Licznika Elektromobilności wynika, że na koniec 2020 r. w Polsce zarejestrowanych było 18 875 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. 53 proc. z nich były to pojazdy w pełni elektryczne.
REKLAMA
PAP, jk
Polecane
REKLAMA