Branża eSportowa rośnie w siłę. Biznes i dobra zabawa w jednym

2021-03-06, 07:30

Branża eSportowa rośnie w siłę. Biznes i dobra zabawa w jednym
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock/Roman Kosolapov

Technologiczne zmiany ostatnich lat, szybkie komputery i powszechny dostęp do internetu zmieniają świat rozrywki. Branża eSportowa od lat odnotowuje ogromny wzrost, zarówno pod względem oglądalności, jak i przychodów.

Rosnąca oglądalność jest tym, co w głównej mierze przyczyniło się do wzrostu przychodów - i to nie tylko dlatego, że widzowie generują przychody. Wiele firm inwestuje w marketing eSportowy, zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. Przyczyniło się to do szybkiego wzrostu przychodów w tej branży.

Od 2016 roku nastąpił znaczny wzrost oglądalności eSportu - zarówno widzów okazjonalnych, jak i entuzjastów, czyli widzów, którzy oglądają go regularnie. Między 2018 a 2019 rokiem nastąpił wzrost o 12,3 proc. rok do roku. W 2019 roku było 245 milionów widzów okazjonalnych i 198 milionów entuzjastów, co daje łączną widownię 443 milionów. Już w 2020 roku było 272 miliony widzów okazjonalnych i 223 miliony entuzjastów. Łączna liczba widzów wzrosła więc do 496 milionów, czyli na świecie mamy prawie pół miliarda zwolenników eSportu. Do 2023 roku roczna stopa wzrostu oglądalności eSportu ma wynieść około 10,4 proc. Entuzjastów eSportu będzie 295 milionów, co daje łączną liczbę widzów na poziomie 646 milionów.

Infographic: The Highest Earning Gamers in the World | Statista You will find more infographics at Statista

W trzecim kwartale 2020 roku widzowie obejrzeli ponad 7,46 mld godzin treści na wszystkich platformach live-streamingowych. Co zaskakujące, biorąc pod uwagę spadek udziału w rynku, YouTube Gaming odnotował największy wzrost oglądanych godzin - wzrost o 156 mln godzin w porównaniu z II kwartałem do III kwartału. Facebook Gaming po raz pierwszy przekroczył 1 miliard godzin oglądania.

Powiązany Artykuł

shutt facebook 1200.jpg
Twoje dane są cenne. Sprawdź, ile jesteś wart dla portali społecznościowych

W 2018 roku, łączna pula nagród w 4579 turniejach wyniosła $164,829,763. Średnia pula nagród w turnieju wyniosła więc 35 997 dolarów. Przy 23,020 aktywnych graczy w tych turniejach, średnie zarobki każdego gracza wyniosły $7,160. W 2019 roku, całkowita pula nagród w 5288 turniejach wyniosła $234,433,656, co oznacza wzrost o 42 proc. Średnia turniejowa pula nagród wyniosła więc $35,997. Przy 27,279 aktywnych graczach w tych turniejach, średni zarobek każdego gracza wyniósł $8,594, co oznacza wzrost o 20 proc.

Przychody z eSportu w 2019 roku wyniosły 957,5 mln dolarów. Według szacunków Newzoo składają się na tą kwotę następujące przychody: sponsoring 584,1 miliona dolarów, prawa medialne 163,3 miliona dolarów, opłaty dla wydawców 108,9 miliona dolarów, artykuły kibica i bilety 52,5 miliona dolarów, digital 21,5 miliona dolarów oraz streaming 19,9 miliona dolarów.


PolskieRadio24.pl/ Newzoo/ Influencermarketinghub.com/ Statista/ mib

Polecane

Wróć do strony głównej