Reklama tylko dla kobiet. Bilbord rozpozna płeć
Interaktywny wyświetlacz na londyńskim przystanku autobusowym najpierw rozpozna cechy fizyczne osoby, która przed nim stoi, a dopiero potem wyświetli, bądź nie, reklamę.
2012-02-21, 07:11
BBC informuje, że urządzenie które ocenia płeć na podstawie wyglądu, „trafia” w 90% przypadków. I tak, jeśli jesteś mężczyzną, zobaczysz jedynie odesłanie do strony internetowej organizacji charytatywnej Plan UK.
Kobiety natomiast zobaczą spot reklamowy, który podkreśla sytuację innych kobiet w krajach rozwijających się. Biedę, dyskryminację i niemożność decydowania o własnym losie. To, że mężczyźni nie będą mogli tego zobaczyć, ma w zamyśle pomysłodawców zwrócić ich uwagę na kwestię.
Cała reklama pokazuje trzy 13-latki z Wielkiej Brytanii, Mali i Tajlandii, które opowiadają o swoim życiu. Plan UK liczy na zebranie 250 tysięcy funtów, aby zapewnić dziewczynkom z biednych rodzin dostęp do edukacji.
Koszt nietypowego pomysłu to 30 tysięcy funtów. Reklamę będzie można zobaczyć przez najbliższe dwa tygodnie naprzeciwko Selfridges na Oxford Street.
REKLAMA
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>
sg
REKLAMA