X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Maserati po latach wraca do wyścigów. Włoska marka wystartuje w Formule E

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2022 19:35
Maserati, które wchodzi w skład międzynarodowego koncernu Stellantis poinformowało, że od sezonu 2023 będzie rywalizować w elektrycznych Mistrzosztwach Świata Formuły E. 
Maserati od sezonu 2023 będzie rywalizować w Mistrzostwach Świata Formuły E
Maserati od sezonu 2023 będzie rywalizować w Mistrzostwach Świata Formuły EFoto: Shutterstock.com/Jonathan Weiss
  • Maserati zadebiutowało w wyścigach 96 lat temu
  • Za kierownicą modelu 250F Juan Manuel Fangio dwukrotnie zdobył mistrzostwo świata Formuły 1
  • Włoska marka będzie pierwszą w historii Formuły E

Włosi w Formule E

Maserati jest pierwszą włoską marką, która przystąpi do Formuły E. Pierwsze sygnały o zainteresowaniu Włochów elektrycznymi wyścigami samochodów pojawiły się na jesieni ubiegłego roku. We wtorek firma oficjalnie poinformowała, że wraca do sportowej rywalizacji. 

Wejście do Formuły E wpisuje się w DNA Maserati, które w nowej ofercie ma mają mieć wszystkie samochody w wersji elektrycznej - zwanej Folgore. Takie rozwiązania pojawią się także w modelach Maserati Grecale, Maserati GranTurismo i GranCabrio oraz MC20. 

Obecność Maserati w Formule E sprawia, że grupa Stellantis będzie miała drugiego reprezentanta obok DS, powiązanego z modelem Citroen. Chiński zespół DS Techeetah dwukrotnie sięgał po mistrzostwo wśród konstruktorów w sezonach 2018/2019 i 2019/2020. 

- Jesteśmy dumni, że wracamy tam, gdzie należymy - jako uczestnicy wyścigowego świata. Napędza nas pasja i zacięcie do innowacji. Mamy długą historię i jesteśmy gotowi, aby rozwijać nasze osiągi w przyszłości. W wyścigu o lepsze osiągi, większy luksus oraz innowacje, Folgore jest niepowstrzymane - to Maserati w najczystszej formie. Dlatego zdecydowaliśmy się powrócić do wyścigów w Mistrzostwach Świata Formuły E - zaczynając nowy rozdział w historii trójzęba - powiedział Davide Grasso, szef Maserati. 

Wraz z początkiem sezonu 2022/2023 wejdą samochody trzeciej generacji - Gen3. Wyłącznym dostawcą akumulatorów jest Williams Advanced Engineering. 

Fangio mistrzem Formuły 1 w Maserati

Maserati wraca po długoletniej przerwie. Na torach wyścigowych kultowa marka debiutowała prawie sto lat temu za sprawą konstruktora i założyciela Alfieriego Maseratiego. W latach 20. startował w wyścigach i nawet wygrał jeden na torze Mugello w barwach Isotta Fraschini. Prowadził również debiutujący model Tipo 26, który pojawił się w słynnym Targo Florio w 1926 roku. 

Alfieri wspólnie z braćmi Ettore, Ernesto i Bindo stworzył charakterystyczne samochody z logo trójzęba.

W samochodzie prosto z włoskiej Modeny Argentyńczyk Juan Manuel Fangio dwukrotnie zdobył tytuł mistrza świata Formuły 1 w latach 1954 i 1957. To właśnie dzięki zatrudnieniu włoskiego inżyniera Gioacchino Colombo Maserati rzuciło w tamtym czasie wyzwanie takim firmą jak Auto Union czy Mercedes. Bolid Maserati 250F okazał się najszybszym w stawce. Później marka wycofała się z F1, ale do 1969 roku dostarczała silniki. Samochodami Maserati jeździli Fangio, Jean Behra czy Sir Stirling Moss (model 250F/M). 

Ostatnie sukcesy Maserati w motorsporcie to lata 2004-2010, kiedy model MC12 dominował w serii FIA GT Championship [14 tytułów]. Po tym jak marka wycofała się w 1957 z F1, nie uczestniczyła już w rywalizacji samochodów jednomiejscowych. 

Wyświetl ten post na Instagramie

Post udostępniony przez Maserati (@maserati)

Czytaj także:

red/Maserati.com

Czytaj także

Jaki plan ma Robert Kubica? Polak może zostać kierowcą Iron Lynx w WEC

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2022 17:06
W środę 12 stycznia zostanie opublikowana lista zgłoszeń do sezonu 2022 Długodystansowych Mistrzostw Świata WEC. Wciąż nie wiadomo czy znajdzie się na niej Robert Kubica, który w poprzednim sezonie rywalizował w European Le Mans Series w klasie LMP2. 
rozwiń zwiń