UOKiK ukarał Getin Noble Bank za polisolokaty. Bank: chcemy się odwołać
- Pani długo zachwalała produkt jako zupełnie bezpieczny, pozbawiony ryzyka finansowego - to przykład jednej z wielu skarg nadesłanych do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ws. polisolokat Getin Noble Banku.
2014-01-20, 15:19
Posłuchaj
Prezes UOKiK uznała, że Getin Noble Bank bezprawnie wprowadzał w błąd swoich klientów zawierających umowy o długoletni produkt inwestycyjno-oszczędnościowy. Zabrakło najważniejszej informacji - o ryzyku utraty nawet wszystkich oszczędności oraz o wysokich kosztach rozwiązania umowy. Suma kar nałożonych na spółkę wyniosła ponad 6,7 mln zł.
Getin Noble Bank nie zgadza się z decyzją UOKiK-u
- Po wnikliwej analizie pisma otrzymanego z UOKiK, bank nie zgodził się w wielu punktach z decyzją podjętą przez urząd i odwoła się od niej w całości, zgodnie z obowiązującymi procedurami – komentuje Wojciech Sury rzecznik Getin Noble Banku.
UOKiK: Nikt nie mówi o stratach
Do UOKiK dociera wiele skarg od konsumentów na produkty inwestycyjno-oszczędnościowe: ubezpieczenia na życie i dożycie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi, tzw. polisolokaty. Umowa jest zawierana na wiele lat. Konsument jednorazowo lub w określonych okresach wpłaca kwoty, które są lokowane w ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe. Inwestycja może (ale nie musi, gdyż możliwa jest również strata) przynieść zysk dopiero po wielu latach, np. 10, 15.
Pieniądze zamrożone na wiele lat
Konsumenci najczęściej skarżą się, że tego typu produkty są im przedstawiane jako standardowa lokata, czy krótkoterminowe ubezpieczenie. Wiele osób zawierając kontrakt nie ma świadomości, że jego wcześniejsze zerwanie może oznaczać utratę oszczędności. Ponadto zysk uzależniony jest od ponoszonego ryzyka inwestycji.
REKLAMA
Będzie więcej kar?
Prezes UOKiK przygląda się tego typu produktom – obecnie prowadzi 10 postępowań. Pierwszymi decyzjami na tym rynku są wydane właśnie dwie decyzje wobec Getin Noble Banku. Wątpliwości wzbudziły wprowadzające w błąd informacje przekazywane przez pracowników banku oraz ulotki reklamowe. Suma kar nałożonych na spółkę wyniosła ponad 6,7 mln zł.
materiały prasowe, abo
REKLAMA