UOKIK: Niezależny Operator Międzystrefowy ukarany

UOKiK zakwestionowała praktykę spółki Niezależny Operator Międzystrefowy i nałożyła karę w wysokości blisko 195 tys. zł. Chodzi o automatyczne przedłużanie umowy na kolejny okres bez pytania konsumenta o zgodę.

2014-03-10, 15:35

UOKIK: Niezależny Operator Międzystrefowy ukarany
. Foto: SXC

Posłuchaj

Wypowiedź Anny Gołaszewskiej-Waligóry z Delegatury UOKiK w Krakowie: Niezależny Operator Międzystrefowy (NOM) musi zapłacić 195 tys. zł kary
+
Dodaj do playlisty

Niezależny Operator Międzystrefowy (NOM) jest przedsiębiorcą telekomunikacyjnym. Postępowanie UOKiK wykazało, że w regulaminie świadczenia usług spółki znajdowało się niezgodne z prawem i niekorzystne dla konsumentów postanowienie.

Zapisy łamiące prawa klienta

NOM zastrzegał, że umowa zawarta na czas określony ulega automatycznemu przedłużeniu na kolejny, taki sam okres. Abonenci, którzy chcieli zrezygnować z nowego kontraktu, byli zobowiązywani do złożenia pisemnego oświadczenia, co najmniej 30 dni przed upływem starej umowy.

Praktyka ta wymuszała na konsumentach podejmowanie działań zapobiegających przedłużeniu umowy oraz ograniczała możliwość rezygnacji z usług przedsiębiorcy. Jest to sprzeczne z dobrymi obyczajami a tym samym niezgodne z prawem. Zdaniem UOKIK przedsiębiorca powinien zapewnić konsumentowi możliwość podjęcia świadomej decyzji dotyczącej przedłużenia umowy na kolejny czas określony informując go o upływającym terminie i przedstawiając mu nową ofertę.

Kara wynosi prawie 200 tys. zł

Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Niezależny Operator Międzystrefowy karę w wysokości 194 833 zł. Przedsiębiorca zaniechał stosowania kwestionowanej praktyki dzięki czemu możliwe było obniżenie sankcji. Decyzja nie jest prawomocna spółka odwołała się do sądu.

REKLAMA

materiały prasowe, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej