Dlaczego przedsiębiorczości warto uczyć od podstawówki

Polska jako jedyny kraj w Unii Europejskiej ma w szkołach średnich obowiązkowe lekcje przedsiębiorczości. Często jednak tego typu zajęcia nie mają nic wspólnego z praktyką.

2014-05-12, 21:10

Dlaczego przedsiębiorczości warto uczyć od podstawówki
Polska jako jedyny kraj w Unii Europejskiej ma w szkołach średnich obowiązkowe lekcje przedsiębiorczości. . Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

Dlaczego przedsiębiorczości należy uczyć sie od dzieciństwa tłumaczy Anna Niebielska z Akademii Finansów i Biznesu Vistula i z Dziecięcej Akademii Przedsiębiorczości./Karolina Mózgowiec, naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego radia/
+
Dodaj do playlisty

Dlatego do przedsiębiorczości warto zachęcać młodzież w inny sposób, np. poprzez konkursy, mówi Anna Niebielska z Akademii Finansów i Biznesu Vistula i z Dziecięcej Akademii Przedsiębiorczości.

– Nauka od najmłodszych lat jest najcenniejsza gdyż wtedy uczymy się nawyków, sposobów patrzenia na świat i roli w tym świecie – wyjaśnia ekspertka.

- Zależy nam aby młodzi ludzie w szkole podstawowej i dalej kształtowali swoje postawy na które składa się odwaga, inwencja, możliwość podejmowania czasami trudnych decyzji. Tak by łatwiej realizowali swoje cele a w dorosłym życiu podejmowali dobre decyzje biznesowe – mówi Niebielska.

- Takim osobom, które lepiej i wcześniej poznają swoje możliwości będzie łatwiej zaplanować swoje finanse, określić zadania zawodowe – podkreśla.

REKLAMA

Obecnie akademia organizuje konkurs dla uczniów szkół ponadpodstawowych. – Chcemy aby pochwalili się swoimi projektami, czy to biznesowymi, charytatywnymi lub hobbystycznymi – mów Niebielska. Zostaną one przedstawione w formie filmików w Internecie, można będzie na nie głosować, a najlepsi otrzymają cenne nagrody.

Więcej informacji o konkursie dla młodzieży, a także o inicjatywie wspierania przedsiębiorczości w szkołach można znaleźć na stronach www.dap.edu.pl oraz vistula.edu.pl.

Karolina Mózgowiec, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej