Z NewConnect na główny parkiet warszawskiej giełdy

Jubilerska spółka Briju jest 30 firmą, która przeniosła się z rynku NewConnect na główny parkiet GPW. Briju specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wysokiej jakości wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych.

2014-05-29, 15:38

Z NewConnect na główny parkiet warszawskiej giełdy
Prezes Zarządu Briju S.A. Przemysław Piotrowski, podczas debiutu spółki na rynku głównym na Giełdzie Papierów Wartościowych. . Foto: PAP/Paweł Supernak

Posłuchaj

Jak przygotować się do gry giełdowej na głównym parkiecie GPW mówi prezes firmy Briju, Przemysław Piotrowski./Arkadiusz Ekiert, Polskie Radio/.
+
Dodaj do playlisty

Spółka zajmuje się również handlem hurtowym w segmencie metali szlachetnych, głównie złota i srebra. Kurs akcji spółki na debiucie wyniósł 13,10 zł, czyli nie zmienił się wobec kursu odniesienia. Około godziny 9: 47 za akcję spółki płacono już 13, 45 zł, co oznacza wzrost o 2, 67 proc. wobec kursu odniesienia.

- To świadczy o zaufaniu inwestorów, którzy patrzą w przyszłość bardzo pozytywnie. Udowodniliśmy, będąc 3 lata na rynku NewConnect, że spółka jest godna zaufania. Mamy stabilne wzrosty sprzedaży i zysków – mówi portalowi gospodarka.polskieradio.pl prezes firmy Briju, Przemysław Piotrowski.

Na rynku NewConnect Briju S.A. była obecna od 2011 r. Zdaniem prezesa Piotrowskiego, rynek NewConnect to taki przedsionek rynku głównego GPW.

REKLAMA

- To jest kwestia przygotowania organizacji i struktury firmy, pozwalająca płynnie wejść spółce na rynek główny. Dodatkowo daje większą rozpoznawalność. Jestem przekonany, że małe firmy powinny w pierwszej fazie wejść najpierw na rynek Newconnect by móc się przygotować strukturalnie i organizacyjnie do debiutu na głównym parkiecie – mówi prezes Przemysław Piotrowski.

Przeniesienie odbyło się bez emisji.  - Na dziś posiadamy własne środki by zrealizować te plany, które są. Dodatkowo mamy możliwości kredytowe, jeżeli wystąpi takie zapotrzebowanie. Oczywiście jesteśmy teraz na rynku podstawowym również po to, by w przyszłości skorzystać z kapitału, który się na nim znajduje i nie wykluczamy tego, że w ciągu dwóch, trzech lat będzie emisja akcji – tłumaczy prezes Briju.

Rozwój firmy, jak tłumaczy portalowi prezes Piotrowski, planowany jest dwutorowo. Jednym z elementów jest dział surowcowy, drugim jest kwestia budowy sieci sprzedaży i dystrybucji.

- Mamy jeszcze trzeci element, czyli rozwój handlu hurtowego i sprzedaż eksportowa. Jednak budowanie marki i sieci sprzedaży to na razie jest dla nas kwestia priorytetowa – mówi prezes Przemysław Piotrowski.

REKLAMA

W ciągu dwóch lat spółka zamierza otworzyć 22 sklepy własne oraz 20 sklepów franczyzowych pod marką Briju i tym samym zostać jedną z bardziej liczących się sieci jubilerskich na rynku.

Arkadiusz Ekiert

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej