Z NewConnect na główny parkiet warszawskiej giełdy
Jubilerska spółka Briju jest 30 firmą, która przeniosła się z rynku NewConnect na główny parkiet GPW. Briju specjalizuje się w projektowaniu, wytwarzaniu i dystrybucji wysokiej jakości wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieni szlachetnych i syntetycznych.
2014-05-29, 15:38
Posłuchaj
Spółka zajmuje się również handlem hurtowym w segmencie metali szlachetnych, głównie złota i srebra. Kurs akcji spółki na debiucie wyniósł 13,10 zł, czyli nie zmienił się wobec kursu odniesienia. Około godziny 9: 47 za akcję spółki płacono już 13, 45 zł, co oznacza wzrost o 2, 67 proc. wobec kursu odniesienia.
- To świadczy o zaufaniu inwestorów, którzy patrzą w przyszłość bardzo pozytywnie. Udowodniliśmy, będąc 3 lata na rynku NewConnect, że spółka jest godna zaufania. Mamy stabilne wzrosty sprzedaży i zysków – mówi portalowi gospodarka.polskieradio.pl prezes firmy Briju, Przemysław Piotrowski.
Na rynku NewConnect Briju S.A. była obecna od 2011 r. Zdaniem prezesa Piotrowskiego, rynek NewConnect to taki przedsionek rynku głównego GPW.
REKLAMA
- To jest kwestia przygotowania organizacji i struktury firmy, pozwalająca płynnie wejść spółce na rynek główny. Dodatkowo daje większą rozpoznawalność. Jestem przekonany, że małe firmy powinny w pierwszej fazie wejść najpierw na rynek Newconnect by móc się przygotować strukturalnie i organizacyjnie do debiutu na głównym parkiecie – mówi prezes Przemysław Piotrowski.
Przeniesienie odbyło się bez emisji. - Na dziś posiadamy własne środki by zrealizować te plany, które są. Dodatkowo mamy możliwości kredytowe, jeżeli wystąpi takie zapotrzebowanie. Oczywiście jesteśmy teraz na rynku podstawowym również po to, by w przyszłości skorzystać z kapitału, który się na nim znajduje i nie wykluczamy tego, że w ciągu dwóch, trzech lat będzie emisja akcji – tłumaczy prezes Briju.
Rozwój firmy, jak tłumaczy portalowi prezes Piotrowski, planowany jest dwutorowo. Jednym z elementów jest dział surowcowy, drugim jest kwestia budowy sieci sprzedaży i dystrybucji.
- Mamy jeszcze trzeci element, czyli rozwój handlu hurtowego i sprzedaż eksportowa. Jednak budowanie marki i sieci sprzedaży to na razie jest dla nas kwestia priorytetowa – mówi prezes Przemysław Piotrowski.
REKLAMA
W ciągu dwóch lat spółka zamierza otworzyć 22 sklepy własne oraz 20 sklepów franczyzowych pod marką Briju i tym samym zostać jedną z bardziej liczących się sieci jubilerskich na rynku.
Arkadiusz Ekiert
REKLAMA