Banki walczą o klientów aplikacjami mobilnymi

Aż 14 z 21 polskich banków wprowadziło w 2013 roku minimum jedną nową aplikacje mobilną lub adoptowało ją pod nowy system. Banki zauważyły, że dzięki temu mogą pozyskać klientów. Tym bardziej, że Polacy pokochali bankowość mobilną. Już prawie 3 mln z nas ma do niej dostęp.

2014-07-25, 11:42

Banki walczą o klientów aplikacjami mobilnymi
Smartfony. Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O bankowości mobilnej mówił na antenie radiowej Jedynki, gość Porannych rozmaitości Tomasz Jaroszek z portalu doradca.tv /Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Jak pokazują badania TNS Polska aż 43 proc. użytkowników bankowości mobilnej deklaruje, że kontaktowała się z bankiem za pośrednictwem aplikacji mobilnej przynajmniej raz w tygodniu, natomiast 11 proc. chociaż raz dziennie.

Coraz więcej klientów banków używa smartfona do standardowych transakcji, jak sprawdzanie salda czy zlecanie przelewów. Jednak nowoczesne aplikacje mogą znacznie więcej.

- Niektórzy użytkownicy bankowości tradycyjnej ze zdziwieniem patrzą na rozwiązania pozwalające na zrobienie przelewu za pomocą dotknięcia się dwóch telefonów. Mamy np. lepsze lokaty, jeżeli skorzystamy z usług bankowości mobilnej, są przelewy na numer telefonu czy przez pocztę e-mail albo serwisy, takie jak Facebook. Mamy więc już trochę udogodnień – mówi Tomasz Jaroszek z portalu doradca.tv. – Aplikacja mobilna jest dla wielu banków jak haczyk na klientów, którzy interesują się gadżetami czy szukają ciekawych możliwości – dodaje.

Ułatwienia dla klientów, oszczędności dla banków

Bankowość mobilna ma szansę na wyprzedzenie tradycyjnej.

REKLAMA

- Część banków dobrze o tym wie, że młody klient, który nie rozstaje się ze swoim smart fonem, do oddziału banku pójdzie tylko w ostateczności, np. kiedy będzie podpisywał umowę na kredyt hipoteczny, ale i tak wszystko, co dotyczy tego kredytu, sprawdzi przez Internet. Część klientów jeszcze będzie odwiedzać placówki bankowe, ale nastąpią tu zmiany. Bankom też na tym zależy. Nie chodzi już tylko o to, czy jest to wygodniejsze dla klienta. To jest po prostu tańsze dla banku – wyjaśnia Jaroszek.
Banki mogą nas jeszcze zaskoczyć

Jak mówi ekspert, ciekawe byłoby doradzanie nam przez telefon, że gdzieś możemy kupić coś taniej i wykorzystanie w tym celu geolokalizacji.

- Te usługi są już testowane – dodaje Jaroszek.

Wady bankowości mobilnej

Wielu klientów obawia się korzystania z bankowości mobilnej ze względów bezpieczeństwa.

REKLAMA

- Pytanie, jak aplikacje w naszym telefonie są zabezpieczone. Bardzo często bezpieczeństwo i funkcjonalność nowych aplikacji nie idą ze sobą w parze. Tutaj rzeczywiście bezpieczeństwo jest ważniejsze, bo jeżeli stracimy nasz telefon, to od razu z dostępem do naszych finansów. Bankom jednak zależy na naszym bezpieczeństwie – mówi Jaroszek.
Zdaniem ekspertów, w ciągu najbliższych pięciu lat bankowość mobilna może stać się podstawowym kanałem transakcyjnym, wyprzedzając bankowość internetową.

Elżbieta Szczerbak, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej