Jak bankierzy oszukiwali swoich klientów?

Bankowcy szukali zysku i grali w jednej lidze przeciwko klientom. Tak główny ekonomista DM XTB dr Przemysław Kwiecień komentuje działania traderów z 5 dużych instytucji finansowych, ukaranych ostatnio przez amerykański i brytyjski nadzór finansowy.

2014-11-14, 11:19

Jak bankierzy oszukiwali swoich klientów?
Od lewej Roland Paszkiewicz, szef działu analiz w CDM PEKAO , dr Przemysław Kwiecień, główny ekonomista DM XTB, Krzysztof Sobczak, redaktor, Wolters Kluwer. Foto: PR24

Posłuchaj

Puls gospodarki cz 1 - gośćmi Pulsu gospodarki byli Roland Paszkiewicz, szef działu analiz w CDM PEKAO , dr Przemysław Kwiecień, główny ekonomista DM XTB, Krzysztof Sobczak, redaktor, Wolters Kluwer (Krzysztof Rzyman, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

Pracownicy HSBC, RBS, Citibank, JP Morgan Chase i UBS zmawiali się na… czacie.

dr Przemysław Kwiecień, główny ekonomista DM XTB (PR 24) o roli Facebooka w całej sytuacji

Traderzy ze wspomnianych instytucji „ustawiali” kurs fixingu. - Jest to kurs rozliczeniowy wielu umów, te umowy naturalnie banki miały z klientami. Bankom zależało, żeby ten kurs była taki, a nie inny, bo wtedy rozliczenia będą dla nich korzystne, oczywiście zapłacą klienci – wyjaśnia dr Przemysław Kwiecień, główny ekonomista DM XTB.

REKLAMA

A zarabiały na tym nie tylko same instytucje, ale i zaangażowani w proceder pracownicy.

W Pulsie gospodarki, którego gośćmi byli dr Przemysław Kwiecień, główny ekonomista DM XTB Roland Paszkiewicz, szef działu analiz w CDM PEKAO SA Krzysztof Sobczak, redaktor, Wolters Kluwer także komentarz do najnowszych danych gospodarczych i rozmowa o pomocy dla frankowiczów.

Krzysztof Rzyman, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej