Amica liczy na 2 mld zł przychodów w 2014 r.
Amica, producent sprzętu AGD chce w 2014 r. "zbliżyć" się do poziomu 2 mld zł przychodów. Rok temu osiągnęły one 1, 66 mld złotych. Wynik EBITDA może być na poziomie 150 mln zł. Zyski w dużej mierze chce przeznaczyć na inwestycje i akwizycje.
2014-11-20, 18:04
Posłuchaj
Z dotychczasowych wyników finansowych firmy zadowolony jest wiceprezes ds. finansowych Amiki Wojciech Kocikowski.
– Rośnie nam sprzedaż i zyski. Mimo tego, że odnotowujemy mniejszą rentowność w Rosji, III kwartał był bardzo dobry. Rynek polski idzie w górę powyżej 30 % licząc rok do roku. Wiąże się to z upadłości firmy Mastercook. Na rynku niemieckim w III kwartale sprzedaż wzrosła o 100%, a rynek skandynawski to kilkanaście procent więcej niż rok wcześniej - mówi portalowi gospodarka.polskieradio.pl wiceprezes Kocikowski.
Sztandarowym produktem firmy Amica są wolnostojące kuchnie. Coraz więcej produkuje też kuchni do zabudowy i płyt grzejnych.
– Cieszy nas również to, że rośnie nam sprzedaż sprzętu, którego nie produkujemy, a sprowadzamy od dostawców. Chodzi tu między innymi o lodówki czy zmywarki. Rentowność sprzedaży tych produktów jest wysoka i wciąż wzrasta – mówi wiceprezes Amiki.
REKLAMA
Firma mocno stawia też na rynek zagraniczny
– W Hiszpanii otworzyliśmy spółkę handlową. Rozwijamy się też na rynku izraelskim, marokańskim. Chcemy powiększyć sprzedaż na południu Europy. Widzimy tam duże potencjały. Coraz ważniejsza staje się dla nas Wielka Brytania – tłumaczy Wojciech Kocikowski.
Wysokość dywidendy będzie zależała od nakładów inwestycyjnych
Z dobrych wyników finansowych mogą cieszyć się akcjonariusze, choć jak podkreśla wiceprezes Kocikowski, to jak wysoka będzie dywidenda, zależy między innymi od tego, jak duże będą w firmie inwestycje.
– Mamy dosyć ambitne plany inwestycyjne, jeśli chodzi o majątek produkcyjny. Planujemy też akwizycje. Jeżeli zrealizujemy te plany, być może dywidenda będzie nieco mniejsza. Dla nas kluczowe jest to, by utrzymywać stabilność gotówkową spółki.
REKLAMA
Amica zamierza inwestować w moce produkcyjne w fabryce kuchni.
– Chcemy tam inwestować, bo zamierzamy zwiększyć zarówno wolumen produkcji jak i poszerzyć asortyment. Jeśli chodzi o akwizycję to myślimy tu o sieci dystrybutorów w Europie Zachodniej – mówi wiceprezes Amiki.
Amica jest notowana na warszawskiej giełdzie od 1997 r.
Arkadiusz Ekiert
REKLAMA
REKLAMA