24. Poziom: Gry wojenne

W Magazynie Nowych Technologii gościem Przemysława Pawełka i Katarzyny Gizińskiej był Karol Zajączkowski z 11 Bit Studios. Głównym tematem były gry wojenne, a w szczególności nowa odsłona Call of Duty oraz polska produkcja This War of Mine.

2014-11-22, 21:29

24. Poziom: Gry wojenne
. Foto: flickr/Dave Allen

Posłuchaj

22.11.14 Przemysław Pawełek: „Oprawa wizualna w najnowszym Call of Duty, przynajmniej na Play Station 3, jest jedną z najlepiej zrobionych w historii całej serii (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Call of Duty: Advanced Warfare. Oto pełna nazwa najnowszej części cyklu, który został uznany za rekordzistę pod względem popularności. Produkcja skupia się na zaprezentowaniu futurystycznego pola walki, gdzie wykorzystywane są rozmaite gadżety. W walce istnieje możliwość użycia niewielkich latających dronów, pojazdów unoszących się w powietrzu, a także osłon rozstawianych w czasie wymiany ognia. Akcja produkcji rozpoczyna się w przyszłości, dokładnie w roku 2052.

– Możemy wczuć się w to, jak będzie walczył żołnierz przyszłości. Mamy do dyspozycji między innymi egzoszkielet, który na dzień dzisiejszy jest w fazie testów w armii amerykańskiej – podkreśliła Katarzyna Gizińska.

W Advanced Warfare głosu głównemu bohaterowi rozgrywki użyczył sam Kevin Spacey, co dodatkowo podnosi atrakcyjność produkcji.

– Muszę przyznać, że Spacey wniósł bardzo sporo do samej gry. Jak wiadomo jest to aktor niezwykle charyzmatyczny i zaskakujący. Znamy go z dość specyficznych ról i jego postać będzie miała na pewno co najmniej dwa dna – przyznał Przemysław Pawełek.

Wojna z innej perspektywy

14 listopada swoją premierę miał tytuł niezwykły jeśli chodzi o gry związane z tematyką wojenną, gdyż bohaterami akcji nie są żołnierze, jak mogłoby się wydawać. Głównymi postaciami są cywile, starający się przeżyć w mieście, gdzie prowadzone są szeroko zakrojone działania militarne.

– Wojnę postaraliśmy się pokazać od strony zwykłych ludzi, którzy najczęściej są ofiarami wojny, a przeważnie są pomijani i niedostrzegani przez twórców filmów lub gier video. Chcieliśmy pokazać w odpowiedni sposób coś, co było marginalizowane. Nie było to łatwe zadanie, gdyż konflikty zbrojne są zawsze największą tragedią dla ludności cywilnej – powiedział na antenie PR24 Karol Zajączkowski z 11 Bit Studios.

PR24/Damian Bielecki

Polecane

Wróć do strony głównej