Zakupy online: jak rozpoznać wiarygodny sklep?
W nowej ustawie konsumenckiej czas na odstąpienie od umowy bez podania przyczyny został wydłużony z 10 do 14 dni. Te i inne korzystne dla klientów zmiany ustawowe będą zapewne sprzyjać rozwojowi handlu w sieci.
2015-01-19, 13:34
Posłuchaj
Warto jednak pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa przy zawieraniu transakcji. Skłaniają te tego informacje mówiące o niesolidności niektórych handlowców. - Faktem jest, że według danych UOKiKu z 2013 roku niemal 20 proc. kupujących nie otrzymało towaru bądź usługi którą zamówiło, a 30 proc. kupujących otrzymało towar niezgodny z opisem – przytacza statystyki Marcin Ledworowski wiceprezes zarządu BIG InfoMonitor. - UOKiK wskazuje również, że wiele osób otrzymuje produkt uszkodzony i mają problem z jego oddaniem.
Sprawdź z nim masz do czynienia
Można sprawdzić wiarygodność sklepu internetowego. - Polecamy przede wszystkim sprawdzenie opinii o tych sklepach. Jak inni konsumenci oceniali współpracę z tymi przedsiębiorcami – radzi rozmówca.
Są też dostępne raporty. - Twarde dane, które posiadają Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor, Biuro Informacji Kredytowej, Związek Banków Polskich można sprawdzić pobierając raporty z tych instytucji.
REKLAMA
I wówczas sprawdzamy wiarygodność finansową danej formy, danego sklepu. To co na jego temat wiedzą inni przedsiębiorcy i przede wszystkim banki.
Można też sprawdzić czy taki sklep posiada certyfikat firmy wiarygodnej finansowo. Czy jest on rzetelny i nie ma zaległości finansowych wobec innych podmiotów – wylicza specjalista.
Raporty są płatne
Klient, żeby uzyskać takie informacje musi przedstawić konkretne dane o firmie. - Musi znać NIP tego sklepu i po podaniu swoich danych, bo pobranie raportu nie jest anonimowa, i uiszczeniu opłaty, bo nie są to informacje darmowe, dostaje raport – wyjaśnia rozmówca.
Z raporty dowiemy się, że przedsiębiorca składa swoje kredyty. I w związku z tym, czy jest w dobrej kondycji finansowej.
REKLAMA
Dariusz Kwiatkowski, abo
REKLAMA