Seniorzy na celowniku branży turystycznej

W 2050 roku w Polsce prawie co trzecia osoba będzie miała 65 lat i więcej. Polskie społeczeństwo jest coraz starsze, jednocześnie wydłuża się średnia długość życia. To spore wyzwania dla naszej gospodarki, ale też ukryty potencjał z punktu widzenia wielu branż.

2015-01-31, 10:25

Seniorzy na celowniku branży turystycznej
Zdjęcie ilustracyjne . Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

O turystyce senioralnej mówił w radiowej Jedynce gość Porannych rozmaitości: Kacper Daszke z Fly.pl /Elżbieta Szczerbak, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Seniorzy to ogromny rynek konsumentów i usługobiorców. Ten potencjał dostrzegają przedstawiciele branży turystycznej.

- Rynek senioralny rośnie bardzo dynamicznie. Oczywiście dużo nam jeszcze brakuje do rynków zachodnich, takich jak np. niemiecki. Tam jest on trzonem rynku turystycznego. Niemniej seniorów podróżuje coraz więcej w Polsce - zauważa Kacper Daszke z Fly.pl.

Konieczność rozszerzenia oferty

W związku z tym przed branżą turystyczną stoją wyzwania.

- Wyzwaniem jest przygotowanie szerszej i lepiej dostosowanej do seniorów oferty turystycznej. Ta grupa turystów raczej unika tzw. sezonu wysokiego, czyli okresu, gdy są największe upały. Woli aktywny wypoczynek, czyli zwiedzanie, spacery. Rynek zmierza w tę stronę, aby zaspokoić potrzeby takich turystów – podkreśla ekspert. – Poza wczasami dofinansowanymi przez Unię Europejską, czyli ofertą wyjazdów do Hiszpanii czy innych krajów Wspólnoty po sezonie, są takie produkty jak rejsy śródziemnomorskie czy dalekomorskie, które jeszcze niedawno w Polsce był produktem bardzo niszowym, a dziś cieszą się popularnością wśród seniorów – dodaje Kacper Daszke.

Które kierunki najchętniej wybierają seniorzy?

Jak mówi ekspert, seniorzy najchętniej podróżują do Hiszpanii, Grecji, w sezonie również do Bułgarii.

REKLAMA

- Kierunki takie jak Egipt czy Tunezja raczej nie interesują seniorów. Często wybierają zwiedzanie Izraela połączone z wypoczynkiem w Egipcie. Jeżeli chodzi o rejsy, to jest basen Morza Śródziemnego – mówi Kacper Daszke.
Polska jest na początku drogi budowania usług i produktów dla seniorów. Jednak oferty dla tej grupy osób pojawiają się w coraz większym zakresie w wielu firmach, chociażby telekomunikacyjnych, bankach czy firmach ubezpieczeniowych.
Elżbieta Szczerbak, awi

/

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej