Badanie SGH: tajemniczy klienci sprawdzili samorządy
W ramach eksperymentu naukowego studenci SGH przetestowali polskie samorządy. Wcielili się w rolę tajemniczych klientów, i w ten sposób sprawdzali, jak urzędy gminne z całego kraju kontaktują się z potencjalnymi inwestorami.
2015-02-27, 19:56
Posłuchaj
Zespół badawczy przyjrzał się stronom internetowym ponad 600 urzędów gminnych i prześledził, jak działa kontakt mailowy z urzędnikami odpowiedzialnymi za relacje z biznesem.
Dwie wersje językowe listów
Jeden z autorów Cezary Olejnik wyjaśnia, że badanie składało się z dwóch części. - W pierwszej badaliśmy strony internetowe gmin pod kątem potencjalnego inwestora. W drugiej części kierowaliśmy listy w dwóch wersjach językowych. Odpowiedzi w przypadku listów w języku polskim otrzymaliśmy w przypadku 59 proc. gmin. Ważniejsza była odpowiedź w języku angielskim. W tym przypadku dostaliśmy tylko 9 proc. odpowiedzi - mówi.
Wszystkie gminy muszą poprawić strony
- Część z gmin strony przygotowała niemal idealnie. Inwestor, który wchodzi na taką stronę od razu ma możliwość zapoznania się z najważniejszymi dla niego treściami. Gminy z końcówki naszego rankingu umieszczały tylko podstawowe informacje. Wszystkie gminy muszą popracować nad swoimi stronami, jednak z roku na rok jest coraz lepiej - dodaje Olejnik.
Trzy najwyższe oceny dostały gminy Oświęcim, Toruń i Krosno
Dominik Olędzki, mp
REKLAMA
REKLAMA