Polskie firmy podbijają Bliski Wschód

– Polskie firmy z coraz większym impetem zdobywają Bliski Wschód. Po embargu rosyjskim jest to miejsce, gdzie wiele polskich organizacji i eksporterów upatruje kierunek swojej ekspansji – mówiła w Polskim Radiu 24 dr Grażyna Młynarczyk, ekonomistka. Gość Polskiego Radia 24 doradzała, jak budować relacje z potencjalnymi kontrahentami, by osiągnąć sukces w biznesie na arenie międzynarodowej.

2015-04-19, 15:05

Polskie firmy podbijają Bliski Wschód
mat. ilustracyjne; foto: flickr/SPT Photographe

Posłuchaj

9.04.15 Dr Grażyna Młynarczyk: „Trzeba znać podstawowe zasady etykiety biznesowej, by nie strzelić jakiejś gafy i przez to nie stracić kontraktu i kontrahenta (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Bliski Wschód i kontakty gospodarcze z tym regionem mogą stać się remedium na kłopoty gospodarcze związane z europejsko-rosyjską wojną handlową. To w krajach położonych nad Zatoką Perską mamy możliwość sprzedawać polskie jabłka, mięso, wędliny. Zdaniem dr Grażyny Młynarczyk, wystarczy zapoznać się dobrze z etykietą biznesową tych krajów i umieć się dostosować do ich zasad rynkowych.

– Niestety Bliski Wschód ciągle wzbudza pewien niepokój i strach. Wynika to z naszej niewiedzy na temat kultury i etykiety biznesowej w tych krajów. Pamiętajmy, że chcąc zdobyć jakiś rynek, to musimy się do niego dostosować – powiedziała gość Polskiego Radia 24.

Zjednoczone Emiraty Arabskie chcą współpracować z polskimi firmami. Mogą im dać dostęp do rynku mającego 2,2 mld konsumentów. Sukces mogą tam osiągnąć szczególnie firmy zajmujące się produkcją żywności, budowlane i działające w obszarze służby zdrowia. Przede wszystkim jednak na dobre kontakty mogą liczyć ci, którzy będą potrafili nawiązać pełne zrozumienia kontakty nie tylko biznesowe, ale i interpersonalne – utrzymuje dr Grażyna Młynarczyk.

– Jeżeli planujemy robić biznes na przykład w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, to zacznijmy od poznania, co dla naszych potencjalnych partnerów biznesowych jest najważniejsze. Sukces w biznesie w bardzo dużym stopniu zależy od tego, w jaki sposób będziemy w stanie zbudować relacje z naszym kontrahentem – podkreślała w Polskim Radiu 24 ekonomistka.

REKLAMA

Polskie Radio 24/dds

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej