Premier League: kluby odrzuciły ofertę wytwórcy piwa

Premier League nie wzbogaci się o 135 milionów funtów. Kluby odrzuciły ofertę firmy Guinness, która chciała zostać tytularnym sponsorem rozgrywek.  Obecnie jedną z najlepszych lig świata firmuje swoją nazwą Barclays.

2015-04-22, 22:25

Premier League: kluby odrzuciły ofertę wytwórcy piwa
Mecz Premier League Chelsea Londyn - Manchester City z 2015 roku. Foto: Wikipedia/CFCUnofficial (Chelsea Debs)

Premier League: Chelsea wygrała bitwę o Anglię i jest o krok od mistrzostwa >>>

Kluby angielskiej ekstraklasy tak się obłowiły na sprzedaży praw telewizyjnych, że zdecydowały się odrzucić lukratywną ofertę - 45 mln funtów za rok od irlandzkiego wytwórcy piwa.

Guinness zaoferował zespołom Premier League - 135 mln funtów za trzyletnią umowę, To o 5 mln funtów więcej na rok, niż dotychczasowy sponsor tytularny ligi. Barclays - brytyjska firma holdingowa i globalny finansowy dostawca usług - kończy współpracę z rozgrywkami na Wyspach po zakończeniu następnego sezonu.

Hojna oferta została jednak odrzucona przez kluby. Wszystko ze względu na to, że niektóre zespoły Premier League mają już podpisane oddzielne umowy z niektórymi browarami.

REKLAMA

Ponadto angielskie ekipy ekstraklasy ze spokojem mogą obejść się bez sponsora tytularnego Premier League w oczekiwaniu na atrakcyjną propozycję. Niedawno sprzedały bowiem ligowe prawa telewizyjne na trzy sezony za ponad 5 miliardów funtów stacjom BT Sport i Sky Sports.

Guinness to najpopularniejszy browar w Irlandii. To ciemne piwo górnej fermentacji typu stout, produkowane w 50 krajach na świecie i sprzedawane w 100. Od lipca 2011 roku na rynku polskim Guinness dystrybuowany jest przez Grupę Żywiec.

Premier League nie wzbogaci się o 135 mln funtów. Kluby odrzuciły ofertę firmy Guinness

/Foto Olimpik/x-news

REKLAMA

Marcin Nowak, PolskieRadio.pl, The Guardian, Daily Mail, wiki, x-news

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej