KE zaakceptowała kolejne polskie programy promujące żywność
Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów promujących żywność z krajów Wspólnoty; wyda na nie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie o łącznym budżecie 10,2 mln euro - poinformował resort rolnictwa.
2015-04-26, 09:24
Zatwierdzone polskie programy informacyjno-promocyjne to:
"Smaki Europy - jakość i tradycja" - przygotowany przez konsorcjum w składzie: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw - Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP. Promocja żywności będzie odbywała się na rynku Algierii, Białorusi i Chin, a koszt kampanii przewidziany jest na 5,3 mln euro.
Konsorcjum w składzie: Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) przygotowało program "Smak jakości i tradycji prosto z Europy", który jest przeznaczony na rynek Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu. Budżet tej kampanii wyniesie 2,3 mln euro.
"Rozsmakuj się w Europie" - to kampania, która będzie realizowana przez Związek Polskie Mięso na rynku Japonii i Kanady, a jej koszt oceniany jest na ponad 900 tys. euro.
Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów przygotowało program "Pokochaj olej rzepakowy", który będzie realizowany na rynku polskim i w Słowacji. Budżet tej kampanii zaplanowany jest na 1,6 mln euro.
Unijne kampanie są finansowane są w 50 proc. z budżetu UE, w 30 proc. ze środków budżetu krajowego, pozostałe 20 proc. stanowi wkład własny organizacji branżowej.
PAP, awi
REKLAMA