Dzień Europy: domena .eu poprawia wizerunek firmy na zagranicznych rynkach
Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia, wykonanego na zlecenie home.pl, adres internetowy w domenie .eu ułatwia polskim mikro- i małym przedsiębiorcom prowadzenie biznesu za granicą oraz poprawia wizerunek firmy w oczach międzynarodowych kontrahentów.
2015-05-09, 12:26
Posłuchaj
Polskie firmy stają się coraz bardziej ekspansywne, co widać również po domenach internetowych.
- Od trzech lat obserwujemy wzmożone zainteresowanie polskich przedsiębiorców domenami zagranicznymi. Przebojem ostatnich lat jest domena europejska .eu - mówi Marcin Kuśmierz, prezes home.pl.
Firmy mają po kilka domen
Jak wyjaśnia ekspert, firmy zwykle mają kilka domen, o różnych końcówkach, po to, żeby zabezpieczyć nazwę swojej firmy, branżę, w której działają, marki produktów, które wytwarzają, albo żeby lepiej konkurować w Internecie ze swoimi przeciwnikami.
- Średnia liczba domen na firmę stale rośnie. Widać, że ten portfel domen jest coraz bardziej cenny – dodaje Marcin Kuśmierz.
REKLAMA
Domena .pl nie traci na znaczeniu
Wzrost znaczenia domeny .eu wśród polskich przedsiębiorców nie powinien dziwić, takie tendencje są obserwowane w całej Unii Europejskiej. Nie oznacza to jednak, że domena .pl traci na znaczeniu.
- Domena .pl jest bardzo silna wśród polskich firm i osób fizycznych. Nie spodziewamy się, że jej rola w najbliższych latach będzie maleć – podkreśla ekspert. – Dobre jest jednak to, że widać rosnące zainteresowanie rynkami zagranicznymi i coraz większe inwestycje w domeny zagraniczne – dodaje.
Liczba domen z rozszerzeniem .eu zbliża się do czterech milionów. Najwięcej zarejestrowano ich w Niemczech, Holandii oraz we Francji. Polska w tym zestawieniu znajduje się na czwartej pozycji.
Dominik Olędzki, awi
REKLAMA
REKLAMA