Telefon zaufania pomaga dzieciom

Problemy w relacjach z rówieśnikami, pierwsze miłości, kłopoty w domu – to najczęściej poruszane przez młodych ludzi tematy rozmów z konsultantami Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Lucyna Kicińska z Fundacji Dzieci Niczyje mówiła w Polskim Radiu 24 o tym, z jakimi kłopotami zgłaszają się do nich najmłodsi.

2015-05-29, 17:21

Telefon zaufania pomaga dzieciom
Anonimowość to największa zaleta telefonów zaufania. Foto: flickr/Adam Haranghy

Posłuchaj

29.05.15 Lucyna Kicińska: „Wiodącym tematem, z którym zwracają się do nas najmłodsi są relacje rówieśnicze”.
+
Dodaj do playlisty

– Dzieci i młodzież dzwonią do nas w różnych sprawach. Wiodącym tematem są jednak relacje rówieśnicze – wskazywała Lucyna Kicińska. – Młodzi ludzie dzwonią, by porozmawiać o swoich kłótniach, sprzeczkach i nieporozumieniach. Często nastolatkowie mówią także o pierwszych rozstaniach, a także kłopotach w związkach – dodała przedstawicielka Fundacji Dzieci Niczyje.

Lucyna Kicińska podkreślała w Polskim Radiu 24, że dla dzwoniących bardzo ważna jest anonimowa forma kontaktu, którą zapewnia telefon. – Dzieci bardzo sobie cenią fakt, że telefon jest anonimowy. Dzięki temu mogą porozmawiać z konsultantem o wszystkim. Dodatkowo, osoba będąc po drugiej stronie nie będzie wiedziała, jak dzwoniący się nazywa i gdzie mieszka. To istotne – tłumaczyła ekspertka.

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 Fundacji Dzieci Niczyje funkcjonuje od 2008 roku. W tym czasie konsultanci odebrali ponad 800 tys. połączeń. Koszt połączenia z numerem 116 111 jest bezpłatny.

Więcej w rozmowie z Lucyną Kicińską.

REKLAMA

Polskie Radio 24/mp

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej