Cydr kusi wódkę

W ciągu najbliższych trzech lat rynek cydru się podwoi. Kwitnącej kategorii bacznie przyglądają się co najmniej dwaj producenci wódki – donosi "Puls Biznesu".

2015-09-15, 07:24

Cydr kusi wódkę
Cydr. Foto: Glow Images/East News

W Polsce cydr odmieniany jest przez wszystkie przypadki od czasu ogłoszenia rosyjskiego embarga w sierpniu zeszłego roku - w ramach "patriotycznego obowiązku" zagospodarowania polskich jabłek. Jego sprzedaż zaczęła się rodzić rok wcześniej, wraz z obniżoną od stycznia 2013 r. akcyzą, której stawka stała się porównywalna z obowiązującą piwo.

W pierwszym roku nowych warunków sprzedaż cydru wyniosła 2 mln litrów - podaje Euromonitor International. W tym roku ma przekroczyć 19 mln litrów. To daje nam 11. miejsce w Europie. Na tym stosunkowo małym rynku konkurują już jednak trzy branże - piwowarzy, winiarze i producenci specjalizujący się tylko w cydrze. Czy znajdzie się tu jeszcze miejsce dla producentów wódki?

- Analizujemy rynek cydru i zastanawiamy się nad wejściem - przyznał niedawno Monzer Elbrashy, dyrektor generalny CEDC, lider rynku wódki. Podobno Stock Spirits - wicelidera rynku wódki w Polsce - również mocno kusi ta kategoria.

PAP, abo

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej