Sklep‬ internetowy to wygodna forma handlu, ale i szereg wymagań prawnych

Dostępność przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, duży wybór produktów, brak kolejek, wygoda. To wszystko wyróżnia e-sklepy, których, jak wskazują badania, w Polsce w ostatnim czasie jest coraz więcej. Ale obsługa e-sklepu to też pewne wymagania prawne.

2015-10-23, 09:23

Sklep‬ internetowy to wygodna forma handlu, ale i szereg wymagań prawnych
. Foto: Pixabay.com

Posłuchaj

O czym należy pamiętać zakładając e-sklep, w Porannych Rozmaitościach radiowej jedynki, mówi Rafał Stępniewski, z portalu Rzetelnyregulamin.pl. /Justyna Golonko, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/
+
Dodaj do playlisty

Przedsiębiorcy masowo inwestują w e-handel, widząc w nim spory zysk. Ale obsługa e-sklepu wiąże się dodatkowo z koniecznością spełnienia szeregu wymagań prawnych , podkreśla Rafał Stępniewski, z portalu Rzetelnyregulamin.pl.

- Opis produktu, to bardzo istotny element prowadzenia takiej sprzedaży. Jest to jeden z wielu obowiązków informacyjnych, który przedsiębiorca musi spełnić, i tutaj nie mówimy tylko o ustawie o Prawie konsumenta, ale również szeregu innych rozporządzeń, innych ustaw, które wymagają od przedsiębiorcy dużego nakładu pracy i staranności. Jeżeli tego nie zrobi, to rzeczywiście grożą mu pewne konsekwencje – tłumaczy.

Sklep musi mieć rzetelnie przygotowany regulamin funkcjonowania

- Regulamin jest, tak naprawdę, wzorem umowy sprzedaży jaką zawieramy z konsumentem. Za jego pośrednictwem spełniamy część obowiązków informacyjnych, takich, które nie są związane konkretnie z tym produktem, który konsument kupuje. Natomiast, przepisy prawa wymagają posiadanie takiego dokumentu – mówi.

- Zwracam szczególną uwagę na występowanie klauzul niedozwolonych, czyli zapisów, które są niezgodne z przepisami konsumenckimi – zaznacza.

REKLAMA

Niezastosowanie się do wymogów zawartych w przepisach grozi konsekwencjami finansowymi

- Taką najprostszą, najbardziej oczywistą, jest kara pieniężna nawet do 5 tysięcy złotych, plus ewentualne koszty, jeżeli chodzi o zwroty, reklamacje, związane z procedurą obsługi konsumenta – mówi gość radiowej Jedynki.

Wedle przeprowadzanych w ostatnich latach badań rynku, już około piętnastu milionów Polaków przynajmniej raz w życiu zrobiło zakupy przez Internet.  

Justyna Golonko, fko 

 

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej