Warszawskie Metro rozstrzygnęło przetarg na nowe odcinki drugiej linii

Przetarg na kolejne odcinki warszawskiego metra rozstrzygnięty. Spółka wybrała dwie firmy - włoską i turecką, które podejmą się rozbudowy podziemnej kolejki.

2015-10-29, 20:41

Warszawskie Metro rozstrzygnęło przetarg na nowe odcinki drugiej linii
W sierpniu mieszkańcy Warszawy muszą się liczyć ze zmianami w kursowaniu metra . Foto: Ingolf/flickr/cc

Turecka firma Gulermak wybuduje kolejne trzy stacje warszawskiego metra w kierunku Bemowa, a włoska Astaldi trzy w kierunku Targówka. W czwartek Metro Warszawskie wybrało wykonawców, którzy rozbudują podziemną kolejkę. Pierwszy z nich wycenił swoje usługi na 1,1 mld zł, a drugi na 1 mld zł.

Obie wybrane firmy wybudowały centralny odcinek II metra

Obie firmy wcześniej tworzyły konsorcjum, które zbudowało centralny odcinek II linii metra.

Na zbudowanie kolejnych odcinków podziemnej kolejki firmy będą miały 38 miesięcy od dnia podpisania umowy. Pozostali oferenci mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań, a Krajowa Izba Odwoławcza kolejne 14 dni na ich rozpatrzenie. Przed podpisaniem umowy konieczna jest jeszcze tzw. kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych.

Oferta warta mniej niż 3,2 mld zł

Miasto przeznaczało na tę inwestycję łącznie blisko 3,2 mld zł. Wybrane oferty są niższe niż zarezerwowana w budżecie kwota. Kryterium wyboru wykonawców była cena (90 proc.) oraz okres rękojmi (10 proc.).

Trzy stacje odcinka zachodniego wybuduje turecka firma

Metro na odcinku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybuduje turecka firma Gulermak, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. Wyceniła swoje usługi na 1 mld 147 mln 999 tys. zł.

Na tej trasie wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolejki. Planowane stacje to: "Wolska" (pod ul. Płocką przy skrzyżowaniu z ul. Wolską), "Moczydło" (pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny) oraz "Księcia Janusza" (pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza).

Trzy stacje odcinka północno-wschodniego wybudują Włosi

Z kolei rozbudową północno-wschodniego odcinka metra (z Dworca Wileńskiego) zajmie się włoska firma Astaldi S.p.A., która złożyła ofertę w wysokości 1 mld 66 mln 741 tys. zł. W tym kierunku powstanie ok. 3,12 km nowej trasy, a na niej stacje: "Szwedzka" (pod ul. Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej), "Targówek 1" (w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Ossowskiego) oraz "Targówek 2" (w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką).

II linia metra, wraz z nowymi sześcioma stacjami, będzie miała długość ponad 13,5 km.

Podziemna kolejka na drugiej linii ostatecznie ma połączyć zachodnią część stolicy (Mory) z praską stroną Wisły (w północnej części ma się kończyć na osiedlu Bródno, a w południowej na Gocławiu).

W kierunku Bemowa planowane jest wybudowanie stacji: Wola Park, Powstańców Śląskich, Lazurowa, Chrzanów, Połczyńska oraz stacji techniczno-postojowej Mory. Z kolei w kierunku Targówka mają powstać stacje: Szwedzka, Targówek I, Targówek II, Zacisze, Kondratowicza, Bródno oraz techniczno-postojowa Kozia Górka, a w kierunku Gocławia: Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Fieldorfa, Gocław. Długość całej II linii metra ma wynosić ok. 31 km.

REKLAMA

IAR, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej