Skocz z szefem na spadochronie… to gwarantuje sukces dla firmy
Obiad z pracownikami, wspólne wyjście do teatru lub skok ze spadochronem, czyli tak zwane pozapłacowe formy motywowania pracowników, które zyskują na znaczeniu. Także w Polsce.
2015-11-12, 12:00
Posłuchaj
Co ważne wpływając na zadowolenie pracowników przedsiębiorcy mogą znacząco podnieść zyski swojej firmy.
Wspomnienie budują relację i lojalność
Pozapłacowe motywowanie pracowników zyskuje na popularności – Polega ono na tym, żeby dostrzec różnicę, pomiędzy motywowaniem pieniędzmi, a środkami pozapłacowymi. Polega ona na tym, że świadczenia pozapłacowe budują pozytywną relację z firmą i z pracodawcą. Dostarczają także wspomnień, które w dalszej perspektywie budują lojalność w stosunku do pracodawcy i zaangażowanie w pracę – podkreśla Ada Stokowska z firmy Wyjątkowy Prezent.
Pracownicy czują się docenieni i widzą, że pracodawcy zależy na spełnieniu ich indywidualnych potrzeb, a nie próbuje załatwić sprawy premią.
Firma też zyska
Obniżają się przede wszystkim koszty rekrutacji. - Motywowanie pracowników i obniżenie poziomu ich fluktuacji przekłada się przede wszystkim na ekonomiczne korzyści dla firmy. To obniża koszty rekrutacji nowych pracowników praktycznie do zera – wyjaśnia rozmówczyni.
Ważne są indywidualne potrzeby
- W najnowszych badań wynika, że w 2014 roku na świadczenia pozapłacowe wydano 11 mld złotych, to bardzo dużo. Inne badania mówią, że aż 70 proc. pracowników jest niezadowolonych ze świadczeń pozapłacowych. To pracodawców motywuje, żeby te świadczenia pozapłacowe nie tylko pojawiały się w ogłoszeniach o pracę, ale również spełniały indywidualne potrzeby pracowników – dodaje.
Pozapłacowe formy motywowania mają duże znaczenie dla pracowników w każdej grupie wiekowej.
Kamil Piechowski, abo