Alstom w Chorzowie rozpoczyna produkcję pociągów metra dla Arabii Saudyjskiej

Alstom rozpoczął w Chorzowie produkcję składów metra dla Rijadu w Arabii Saudyjskiej. W ramach zamówienia na projekt i budowę linii 4, 5 i 6 w sieci metra Rijad, udzielonego w 2013 roku przez Urząd Rozwoju Arriyadh (ADA) dla konsorcjum FAST , w skład którego wchodzi Alstom, zakład w Chorzowie będzie odpowiedzialny za produkcję wszystkich 69 składów metra Metropolis.

2015-11-17, 08:17

Alstom w Chorzowie rozpoczyna produkcję pociągów metra dla Arabii Saudyjskiej
Konstrukcja pudła metra Rijad. Foto: Materiały prasowe

Pierwsze trzy składy Metropolis zostaną dostarczone dla ADA w 2017 roku. Zakład w Chorzowie, zatrudniający około 1000 pracowników, jest jednym z największych zakładów produkujących pociągi Alstom na świecie. Odbywa się tutaj każdy etap produkcji, w tym końcowe testy statyczne i dynamiczne.

Wyprodukowana przez Alstom, pełnowymiarowa makieta składu pociągu Rijad Metropolis zostanie wkrótce zaprezentowana mieszkańcom miasta przez ADA.

Każdy pociąg obejmie trzy klasy podróży

Składy Metropolis dla Rijadu skłądają się z dwóch wagonów o długości 36 metrów. Każdy pociąg obejmie trzy klasy podróży: pierwszą, rodzinną i indywidualną. Pociągi będą kursować bez maszynisty, w 100% zautomatyzowane, pozwalające na jazdę po wzniesieniach o nachyleniu do 6%.

Pociągi będą oferować pasażerom wysoki poziom komfortu, ergonomiczne siedzenia, oświetlenie LED, klimatyzację i zaawansowany system informacji pasażerskiej. Oprócz pociągów Metropolis, Alstom dostarczy Urbalis - rozwiązanie sygnalizacji CBTC, jak również system podstacji trakcyjnych HESOP, z możliwością odzyskiwania energii rekuperacyjnej do sieci elektroenertgetycznej. Wszystkie podsystemy zostały zoptymalizowane ze sobą tak, aby ograniczyć pobór energii.

REKLAMA

Pozostałe zakłady Alstom zaangażowane w projekt znajdują się: we Francji (Valenciennes - inżynieria, Le Creuso - wózki, Villeurbanne - system sterowania pociągiem i monitoringu, Ornans – silniki, Saint-Ouen - sterowanie ruchem kolejowym), Hiszpanii (Madryt - system informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa) oraz w Belgii (Charleroi - podsystemy trakcji i konwerter pomocniczy).

Radosław Banach, prezes Alstom Konstal:

Źródło:

Informacja prasowa, awi

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej