Błędy w regulaminach e-sklepów

Większość sklepów internetowych nie dostosowała swoich regulaminów do wymogów ustawy o prawach konsumenta. O problemach e-sprzedawców mówił w Polskim Radiu 24 Rafał Stępniewski z portalu Rzetelny Regulamin.

2015-11-23, 17:31

Błędy w regulaminach e-sklepów
Większość e-sklepów ma nadal istotne błędy w swoich regulaminach. Foto: flickr/malik ml williams

Posłuchaj

23.11.15 Rafał Stępniewski: „Zła interpretacja przepisów uderza w sprzedawcę (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Blisko 73 proc. e-sklepów ma nadal istotne błędy w swoich regulaminach. Chodzi m.in. o możliwość odstąpienia od umowy sprzedaży przez klienta w ciągu 14 dni. W regulaminach sklepów wciąż pozostaje zapis o 10 dniach. Zobowiązań względem e-sprzedawców jest jednak jeszcze więcej.  

– Z naszych badań wynika, że z koniecznymi zmianami w regulaminach jest bardzo różnie wśród e-sklepów. Ustawa o prawach konsumenta nakłada wiele obowiązków na sprzedawców. Błędna interpretacja przepisów przynosi szkodę przedsiębiorców – powiedział Rafał Stępniewski.     

– Działając niezgodnie z prawem lub błędnie narażamy się na karę grzywny co najmniej do 5 tys. złotych. W skrajnym przypadku jako sprzedawca możemy zostać oskarżeni o stosowanie niedozwolonych praktyk rynkowych. Tutaj kary sięgają do 10 proc. przychodów roku poprzedniego – dodał ekspert.

Więcej o obostrzeniach prawnych dla e-sklepów w całej rozmowie.  

REKLAMA

Polskie Radio 24/gm/pj

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej