Przybywa zamożnych Polaków. Większość z nich wybiera polskie marki
Blisko 60 proc. bogatych Polaków wybiera produkty premium i luksusowe oznaczone marką "made in Poland" - wynika z raportu firmy doradczej KPMG. Jedynie 6 proc. respondentów uważa, że polskie pochodzenie produktu zniechęca do zakupu.
2015-12-08, 11:02
Do najbardziej rozpoznawalnych polskich marek luksusowych należą firmy biżuteryjne Apart i W.KRUK, marki wódek Chopin i Belvedere, Wittchen, jak również marka kosmetyczna Dr Irena Eris.
Rośnie liczba zamożnych Polaków
Z roku na rok systematycznie rośnie liczba zamożnych Polaków, czyli takich, których roczne dochody przekraczają 85 tysiecy złotych brutto. Szacuje się, że do końca tego roku będzie ich blisko milion, czyli 7 procent więcej niż w 2014 roku. Tegoroczne dochody (netto) osób zamożnych i bogatych wyniosą blisko 155 milairdow złotych.
Wciąż daleko nam do średniej europejskiej
Autorzy raportu podkreślają, że mimo to, wciąż daleko nam do średniej europejskiej - zarówno jeśli chodzi o liczbę, jak i średnią wartość majątku. Zakłada się, że liczba mieszkających w Polsce osób, które posiadają aktywa płynne o wartości co najmniej 1 mln dolarów, wynosi 43 tys. Przykładowo we Francji jest ich blisko 1,8 mln, w Wielkiej Brytanii - 2,4 mln, a w Niemczech - 1,5 mln.
IAR, awi