Polacy nadal obawiają się zakupów przez internet
Z najnowszych badań wynika, że 45 proc. Polaków nadal nie robi zakupów przez internet, co należy nadal tłumaczyć nie tylko ich obawami, ale także złym podejściem twórców e-sklepów - powiedział PAP pomysłodawca i założyciel mobilnego pasażu Abelado Grzegorz Bośko.
2015-12-14, 12:52
Jak pokazują badania „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”, konsumenci cenią sobie wysoką jakość obsługi. 18 proc. badanych uzależnia zwiększenie częstotliwości e-zakupów właśnie od tego czynnika.
- Setki firm przegapiają możliwości, jakie daje sprzedaż internetowa, pytanie tylko, czy właściciele e-sklepów mają świadomość, dlaczego tak się dzieje? Pamiętajmy, że czasem wystarczy kilka drobnych zmian, by zwiększyć konwersję, poprzez np. wprowadzenie możliwości rozmowy z e-handlowcem, uzupełnienie opisów towarów o wizualizacje działające jak showroom czy otwarcie się na klienta mającego powyżej 50 lat, który przez internet wydaje rzadziej, ale za to cztery razy więcej niż 20- i 30-latkowie - powiedział Bośko.
Dla 7 proc. Polaków zakupy w internecie zbyt skomplikowane
Dodatkowo badanie pokazało, że 7 proc. Polaków nie robi zakupów w internecie, uważając, że jest to zbyt skomplikowane. Dla 17 proc. barierą jest niemożność porozmawiania przed zakupem ze sprzedawcą, 48 proc. za problem uważa brak możliwości zobaczenia towaru na żywo.
PAP, awi
REKLAMA