Wokół mediów publicznych

Co to są media publiczne, do czego służą, kto powinien nad nimi sprawować kontrolę? O tym w audycji W Poniedziałek u Rigamonti mówili Jarosław Włodarczyk, prezes Polskiego Press Clubu i Grzegorz Cydejko, dziennikarz, były prezes warszawskiego oddziału Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich.

2016-01-04, 20:15

Wokół mediów publicznych
fot.flickr/Daniel Kruczynski

Posłuchaj

04.01.16 Grzegorz Cydejko: „Media publiczne w Polsce nie istnieją (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Jak podkreślał Grzegorz Cydejko, media publiczne to nie tylko informacja, lecz także szereg postaw, które można kształtować przy pomocy różnych narzędzi.

– Media publiczne to pewne hasło, zaklęcie i mit, do którego trzeba zmierzać. Ideałem jest to, by media były służebne wobec społeczeństwa, tzn. tak hierarchizowały informacje, by przez szafowanie opinii, pomóc ludziom w wytworzeniu ich własnej wiedzy o świecie, a nie by nią manipulować – powiedział gość Polskiego Radia 24.

Z przedmówcą zgodził się Jarosław Włodarczyk, który utrzymywał, że media publiczne powinny być opiniotwórcze i obiektywne.

– W mediach publicznych powinno dopuszczać się opinie wszystkich, a więc różne punkty widzenia tak, by słuchacz mógł wyrobić sobie swoją własną opinię. Ich misją jest bowiem kształtowanie pewnych postaw wobec wydarzeń krajowych i zagranicznych – powiedział gość W Poniedziałek u Rigamonti.

Audycję prowadziła Magdalena Rigamonti.

Polskie Radio 24/dds

 

Polecane

Wróć do strony głównej