Podatek od sieci handlowych

Gośćmi Pulsu Gospodarki byli Adam Ruciński, audytor, Krzysztof Sobczak z Wolters Kluwer i Roman Przasnyski, analityk Gerda Broker. Rozmowa dotyczyła opodatkowania sklepów wielkopowierzchniowych. Eksperci oceniali, jaka forma podatku zostanie wprowadzona.

2016-01-08, 11:20

Podatek od sieci handlowych
Skutkiem wprowadzenie podatku od sieci handlowych będzie zapewne podniesienie cen w hipermarketach.Foto: flickr.com/anthonyalbright

Posłuchaj

08.01.16 Piotr Pałka: „Owsiak wydaje się prawicy osoba mało wiarygodną ze względu na powiązanie zbiórki charytatywnej z głoszeniem osobliwej ideologii młodzieży. (…)”.
+
Dodaj do playlisty

Gośćmi Pulsu Gospodarki byli Adam Ruciński, audytor, Krzysztof Sobczak z Wolters Kluwer i Roman Przasnyski, analityk Gerda Broker. Rozmowa dotyczyła opodatkowania sklepów wielkopowierzchniowych. Eksperci oceniali, jaka forma podatku zostanie wprowadzona.

Rząd rozmawia z przedstawicielami sieci handlowych. Konsultuje z nimi podatek od super i hipermarketów. Celem podatku jest zgromadzenie środków przez rząd na realizowanie obietnic wyborczych. Forma opodatkowania może być różna dla kapitału zagranicznego i krajowego. Zdaniem Adama Rucińskiego, najlepszym rozwiązaniem byłby podatek liniowy, a nie progresywny.

Od lewej: Krzysztof Sobczak, Adam Ruciński i Roman Przasnyski; Foto: PR24/JW Od lewej: Krzysztof Sobczak, Adam Ruciński i Roman Przasnyski; Foto: PR24/JW

REKLAMA

– Jeśli chcemy mieć jasny i prosty system, to powinniśmy wprowadzić podatek liniowy. Stawka progresywna stworzy warunki do prób obchodzenia prawa. Na przykład sklepy wielkopowierzchniowe będą tworzyć małe filie, które będą konkurencją dla mniejszych supermarketów – powiedział gość Polskiego Radia 24.  

Początkowo projekt zakładał, że podatek miał być liczony od powierzchni, teraz pojawił się pomysł, by ustalić go od obrotu. To stwarza pewne zagrożenia – zauważył Krzysztof Sobczak.

– Kreatywność ludzka skupi się na tym, jak zminimalizować obrót. W małych sklepikach na przykład spodziewam się, że poważnym problemem będzie szara strefa, a więc sprzedaż bez paragonów i nieksięgowanie obrotu – mówił gość Pulsu Gospodarki.

W programie również mowa o kandydatce na prezesa warszawskiego parkietu, prof. Małgorzacie Zaleskiej, słabnącym złotym i podatku VAT.

REKLAMA

Audycję prowadził Robert Lidke.

Polskie Radio 24/dds

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej