Rekomendacja w Internecie na wagę złota
Dorośli Polacy chętnie zasięgają opinii najbliższego otoczenia lub szukają rekomendacji w internecie, zanim dokonają zakupu. Pozytywne opinie skutecznie motywują – pisze "Puls Biznesu".
2016-02-01, 08:13
Rekomendacje znajomych są traktowane jako najbardziej wiarygodne źródło informacji przez ponad 60 proc. Polaków – czytamy w artykule, który przedstawia wyniki badań zjawiska rekomendacji przeprowadzonych przez Jolantę Tkaczyk z Akademii Leona Koźmińskiego.
Badaczka, która zajmuje się zagadnieniami komunikacji nieformalnej, przepytała około tysiąca osób w wieku od 15 do 50 lat.
84 proc. badanych poleciło komuś produkt lub usługę
84 proc. ankietowanych przyznało, że poleciło komuś produkt lub usługę, a 46 proc. zadeklarowało, że zdarzyło im się kogoś zniechęcać do transakcji.
Rekomendacje dotyczą zazwyczaj filmów, restauracji, hoteli usług medycznych i prawniczych.
PAP, awi
REKLAMA