Jak Polska promuje się za granicą

Dyplomacja ekonomiczna ma być priorytetem. "Puls Biznesu" pisze, że resort rozwoju przygotuje specjalną ustawę i powoła Agencję Promocji Gospodarki, która zadba o wizerunek Polski.

2016-03-25, 07:23

Jak Polska promuje się za granicą
"Puls Biznesu" o promocji Polski za granicą. Foto: Olek Remesz/Wikimedia Commons

Jak czytamy w gazecie, polskie produkty są słabo rozpoznawalne, a sama Polska uznawana za niezbyt atrakcyjną do inwestowania. Władze uważają, że wynika to z braku informacji o naszym kraju, dlatego teraz czas to zmienić. Ma w tym pomóc utworzenie Agencji Promocji Gospodarki na bazie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Zostanie przyjęta odpowiednia ustawa, gdzie znajdą się dokładne zapisy dotyczące instytucji, zakresów ich działania i trybu współpracy. Agencja dysponowałaby budżetem 200 - 250 milionów złotych, czyli 20 razy większym niż budżet Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Będą prowadzone też misje gospodarcze.

IAR, abo

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej