Konkurs Microsoft Imagine Cup: liczy się nie tylko technologia
15 najlepszych projektów z Polski będzie walczyć o udział w światowym finale Microsoft Imagine Cup.
2016-04-06, 21:12
Posłuchaj
Eliminacje krajowe odbędą się 12-13 kwietnia.
̶ Konkurs to przede wszystkim szansa dla młodych ludzi, by wypłynąć ze swoim projektem, znaleźć inwestora, ale też zdobyć bezcenną wiedzę - mówi Rafał Albin, Dyrektor Działu Nowych Technologii w Microsoft.
Jak podkreśla, firmie zależy przede wszystkim na tym, aby studenci zdobywali doświadczenie przydatne w dalszych planach życiowych.
̶ W konkursie uczestniczą ludzie, którzy chcą wziąć swoją przyszłość w swoje ręce i uczestniczyć w programach, które ich przygotowują do wielu wyzwań – mówi Rafał Albin.
Rośnie poziom polskich projektów i drużyn
Z roku na rok do konkursu zgłaszane są coraz bardziej zaawansowane projekty.
̶ Widzimy podnoszenie jakości zgłaszanych projektów oraz rosnącą różnorodność drużyn znajdujących się w finałach – mówi.
REKLAMA
Liczy się nie tylko technologia
I daje przykład, że kilka lat temu, zgłaszały się drużyny bardzo technologiczne, a w tym roku jest zgłoszenie z wydziału artystycznego Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie, czy też Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
̶ Jak widać niekoniecznie liczy się tylko technologia, czasem ważniejszy jest pomysł i odpowiednie skomponowanie drużyny, która jest w stanie przekuć ten projekt - podkreśla.
Microfost chce, by konkurs był kuźnią polskich firm.
̶ Jak mówią wizjonerzy w 2020 r. będziemy mieli polskiego Facebooka – mówi.
I podkreśla, że zgłaszane projekty są po bardzo zaawansowanym procesie akceleracji, czyli rozwijania pomysłu i produktu, są po bardzo poważnym procesie mentoringowym, kiedy ludzie z rynku są w stanie dać odpowiedź, w którym kierunku z projektem pójść i efekt jest taki, że w finałach zaczęły się pojawiać gotowe rozwiązania, i to mające szanse na rynku – mówi Rafał Albin.
Wyłonione w krajowych eliminacjach projekty mają szansę m.in. na wsparcie funduszu Zernike - Meta Ventures.
Karolina Mózgowiec, jk
REKLAMA
REKLAMA